//
کدخبر: ۳۳۲۴۳۲ //

خوراکی های مضر و مفید برای قلب انسان

در رژیم غذایی علاوه بر این که چه چیزی می‌خورید، اندازه و حجم غذا نیز مهم است. برای این که کالری دریافتی شما بیش از حد نشود، می‌توانید بشقاب خود را کوچک‌تر کنید و از غذاهای کم‌کالری و سالم مانند میوه و سبزیجات استفاده کنید.

خوراکی های مضر و مفید برای قلب انسان
به گزارش فرتاک نیوز،

تعدادی از غذاهای مفید و مضر برای سلامت قلب را عنوان می‌کنیم.

چه غذایی برای قلب بد است؟

گام مهم برای کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بیماری قلبی محدودکردن میزان چربی اشباع شده در رژیم غذایی است. افزایش سطح کلسترول می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برای داشتن رژیم سالم باید میزان چربی اشباع‌شده حدود ۶% از کل کالری روزانه را تشکیل دهد و چربی‌های ترانس باید به‌طورکلی از برنامه غذایی حذف شوند. سعی کنید هنگام خرید، گوشت بدون چربی تهیه کرده و هنگام پخت‌وپز از روغن کمی استفاده کنید.

یکی از مضرترین غذاها برای سلامت قلب غذاهای فست‌فودی است. این غذاها بسیار پرکالری بوده و به دلیل سدیم و چربی بالا به قلب آسیب وارد می‌کنند. برای سلامت قلب بهتر است موارد زیر را در رژیم غذایی خود محدود کرده و تا جای ممکن از جایگزین‌های سالم استفاده کنید.

شیر پرچرب

گوشت‌هایی مانند جگر

گوشت چرب

سوسیس و کالباس

گوشت‌های سوخاری

نمک

سوپ کنسرو شده

انواع سس کچاپ، مایونز و خردل

غذاهای رستورانی

چه غذایی برای قلب خوب است؟

میوه‌ها و سبزیجات منابع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. این نوع مواد غذایی در کنار فیبر بالا کالری بسیار کمی دارند. البته سبزیجات سرخ شده و میوه‌های کنسرو شده داخل شربت بسیار مضر بوده و باید آن‌ها را از رژیم غذایی حذف کرد. غلات نیز منبع خوبی از فیبر و سایر مواد مغذی هستند. شما می‌توانید برای داشتن رژیم غذایی سالم، غلات کامل را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. محصولاتی مانند آرد گندم، نان سبوس‌دار، غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای و جو و پاستا سبوس‌دار مواد غذایی خوبی هستند که به سلامت قلب کمک می‌کنند.

مواد زیر می‌توانند جایگزین خوبی برای مواد مضر باشند و با مصرف آن‌ها امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی کمتر می‌شود.

روغن زیتون

روغن کانولا

آجیل

محصولات لبنی کم‌چرب

تخم‌مرغ

ماهی

مرغ بدون پوست

حبوبات

گوشت بدون چربی

چاشنی‌های بدون نمک

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان