//
کدخبر: ۳۲۵۴۳۷ //

غنی کردن رژیم غذایی با ۴ روش ساده

داشتن رژیم غذایی سالم همواره یکی از دغدغه‌های انسان‌ها بوده است. یکی از تفکرات اشتباهی که در میان عموم مردم رایج بوده این است که غذاهای سالم بخارپز، بدمزه، و بدون نمک و روغن هستند. این در حالی است که افراد می‌توانند یک رژیم غذایی سالم و در عین حال، دل چسب داشته باشند.

غنی کردن رژیم غذایی با ۴ روش ساده
به گزارش فرتاک نیوز،

می‌توانید به راحتی وعده‌های غذایی خود را با مواد مختلف غنی کرده و علاوه بر تأمین نیازهای اساسی بدن، از خوردن غذا لذت ببرید. بهترین اقداماتی که می‌توانید در راستای غنی سازی وعده‌های غذایی خود از منظر متخصصان تغذیه انجام دهید، عبارتند از:

۱- از سالاد به عنوان وعده اصلی استفاده کنید: تحقیقات نشان داده است مصرف سالاد حاوی سبزیجات با برگ‌های سبز (مانند کاهو و اسفناج)، همراه با غلات کامل مانند کینوآ، بهترین منبع تأمین کننده نیازهای بدن به منیزیم، آهن و ویتامین B است. می‌توانید به این سالاد کمی برنج قهوه‌ای نیز اضافه کنید.

۲- به وعده‌های غذایی خود کمی میوه بیفزایید: مواد مغذی که در گیاهان وجود دارد می‌تواند باعث تندرستی و سلامت بدن شود. از این رو، سعی کنید به وعده‌های غذایی خود کمی میوه اضافه کنید. همچنین میوه‌ها می‌توانند باعث رنگ بندی و زیبایی وعده‌هایی غذایی به ویژه برای افزایش اشتها در کودکان شوند. ترکیب انبه، کاهو و آواکادوو میوه‌های دیگر در این زمینه توصیه می‌شود.

۳- مصرف حبوبات را فراموش نکنید: تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده است حبوبات تنها تأمین کربو هیدارت بدن نیست و این گروه غذایی خواص بی شماری برای بدن دارد. برای مثال، حبوبات دارای سطح بالایی از پلی فنول‌ها است. پلی فنول‌ها ریزمغذی‌هایی هستند که خود از آنتی اکسیدان‌های مختلف تشکیل شده‌اند و مصرف آن‌ها تضمین کننده سلامت قلب و عروق است. تحقیقات متعدد نشان داده است مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

۴- خواص بی‌نظیر دانه‌های مغذی و آجیل: بهتر است سالاد خود را با دانه‌های مغذی و آجیل غنی سازی کنید. گردو، آجیل، میوه‌های خشک شده، دانه‌هایی مانند تخم آفتاب گردان و تخم کتان از مواردی است که می‌توانید به سالاد خود بیافزایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۴۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان