//
کدخبر: ۳۲۴۰۸۴ //

رژیم غذایی گیاهی خطری ندارد!

این روز‌ها اخبار خوبی از تحقیقات در مورد افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند منتشر می‌شود. اما سوال مهم این است که آیا رژیم گیاهخواری کاملاً بی خطر و سالم است؟

رژیم غذایی گیاهی خطری ندارد!
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از افرادی که  رژیم گیاهی دارند، نگران هستند که آیا به علت محدودیت‌های رژیم غذایی خود دچار مشکلاتی خواهند شد یا خیر.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، رژیم‌های گیاهخواری در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، اما همزمان نگرانی‌هایی درباره این رژیم‌ها وجود دارد، ایو گلایزیر و الیزابت کو  پژوهش‌هایی گسترده در این خصوص انجام و اعلام کردند: خوشحالیم که به شما اطمینان می‌دهیم که اگر رژیم غذایی گیاهی به درستی انجام شود، نه تنها نا ایمن نیست، بلکه برای سلامتی نیز مفید است.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. گیاهخواران گوشت حیوانات، محصولات جانبی حیوانات یا غذا‌های حاوی یک ماده با منشاء حیوانی نمی‌خورند. در عوض، آن‌ها روی سبزیجات، حبوبات، غلات، لوبیا، آجیل و کره آجیل، دانه‌ها، میوه‌ها، چربی‌های گیاهی و طیف گسترده‌ای از محصولات غذایی که از منابع غیر حیوانی تهیه شده اند تمرکز می‌کنند. این‌ها شامل جایگزین‌های گوشتی غنی از پروتئین مانند توفو، تمپه و سیتان و جایگزین‌های لبنی، از جمله جو دوسر، سویا و شیر بادام است.

گیاهخواران همچنین از تعدادی دیگر از غذا‌ها و محصولات غذایی که ارتباطات شگفت انگیزی با حیوانات دارند اجتناب می‌کنند. این‌ها شامل عسل است که توسط زنبور‌ها تولید می‌شود. ژلاتین، که از غضروف و استخوان گرفته شده است. انواع خاصی از سس سویا، که از ماهی در فرآیند تخمیر استفاده می‌کند؛ و حتی شکر رومیزی، که اغلب با استفاده از زغال سنگ استخوان فیلتر می‌شود.

این درست است که هر نوع رژیم غذایی محدود کننده می‌تواند دریافت کامل طیف وسیعی از مواد مغذی مورد نیاز را با چالش بیشتری مواجه کند. برای گیاهخواران، این به معنی توجه ویژه به ویتامین B۱۲ است. این برای تولید گلبول‌های قرمز ضروری است، در سلامت سلول‌های عصبی نقش دارد و به سنتز DNA کمک می‌کند.

ویتامین B۱۲ تقریباً منحصراً در محصولات حیوانی یافت می‌شود، بنابراین گیاهخواران برای افزودن آن به رژیم غذایی خود باید اقدامات لازم را انجام دهند. این آسان است، زیرا B۱۲ به عنوان مکمل ویتامین در دسترس است و به طیف وسیعی از غلات غنی شده و غنی شده و محصولات سویا اضافه می‌شود. در دریافت پروتئین کافی، کلسیم، اسید‌های چرب امگا ۳، ید، روی، آهن و ویتامین D نیز باید همان مراقبت را انجام داد. ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما رژیم غذایی وگان سالم فقط برنامه ریزی بیشتری می‌طلبد.

از تحقیقات اخیر در مورد افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، خبر‌های خوب زیادی به دست می‌آید. این شامل میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و برخی سرطان‌ها، کنترل بهتر قند خون، میزان کمتر دیابت نوع ۲، فشار خون بهتر و میزان کمتر چاقی در بزرگسالان جوان است.

مهم است که توجه داشته باشید که این مطالعات رژیم‌های سالم گیاهخواری را مورد بررسی قرار دادند. این بدان معناست که از طیف گسترده‌ای از غذا‌های تازه و کامل استفاده کنید. توصیه برای دور نگه داشتن غذا‌های فراوری شده از رژیم  گیاهخواران صادق است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان