//
کدخبر: ۳۱۲۸۰۴ //

درمان دارویی و گیاهی کبد چرب

به صورت کلی کبد چرب می‌تواند در مجموعه بزرگ‌تری چون سندرم متابولیک قرار گیرد، سندرم متابولیک مجموعه بیماری‌ها از جمله بیماری کبد چرب، دیابت، فشار خون، چربی خون، تری گلیسیرید خون است. که موجب بیماری‌های دیگری از قبیل بیماری‌های عروق کرونری قلب و سکته‌های مغزی می‌شود.

درمان دارویی و گیاهی کبد چرب
به گزارش فرتاک نیوز،

کبد چرب، درمان دارویی بدان معنا که با مصرف یک یا چنددارو، درمان حاصل شود، ندارد، بیشتر روش‌هایی که امروزه برای درمان کبدچرب استفاده می‌شوند، بر پایه از بین بردن عوامل زمینه‌ساز این بیماری هستند، داروهای مختلفی از جمله متفورمین برای درمان این بیماری وجود دارند اما نمی‌توان با قاطعیت گفت که این دارو کبد چرب را از بین می‌برد.

اما بیماران مبتلا به کبد چرب با نظر پزشک متخصص، تحت درمان با قرص ترکیبی پلی پیل (برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی افراد بالای ۴۰ سال) و یا قرص‌های کاهش دهنده چربی خون و روزانه یک عدد آسپرین (۸۰ میلی گرم) قرار می‌گیرند. کاهش تدریجی وزن در افراد چاق (کاهش ناگهانی وزن، این اختلال را تشدید می‌کند)، مصرف مرتب میوه و سبزیجات تازه، مصرف ویتامین E با دوز ۴۰۰ میلی‌گرم در روز (مصرف ویتامین E چون با خطر افزایش بیماری‌های قلبی همراه است، در دراز مدت توصیه نمی‌شود) از دیگر اقدامات برای کنترل بیماری کبد چرب است.

استفاده از گیاهان دارویی روشی کم‌هزینه و بی‌خطر برای درمان انواع بیماری‌ها به شمار می‌رود و عوارض جانبی هم ندارد، طبق پژوهش‌های صورت گرفته به وسیله دانشمندان و محققان ریشه گیاه باباآدم، گیاه خار مریم، چای سبز، گل بنفشه، دارچینگل گاوزبان، تخم گشنیز، عرق شاطره، رزماری، زعفران، ترنجبین، خارخاسک، کاسنی، زنجبیل، زردچوبه و زنبق ۱۵ نوع گیاه دارویی برای پاکسازی و درمان به عنوان داروی کبد چرب ارائه شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان