//
کدخبر: ۳۰۳۶۶۶ //

رژیم غذایی مناسب پس از بهبودی از سکته قلبی

امروزه مشکلات قلبی عروقی در میان مردم به طور گسترده دیده می‌شود، سکته قلبی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های مرتبط با قلب است، توجه ویژه به بایدها و نبایدهای غذایی پس از بهبودی از یک سکته قلبی اهمیت ویژه‌ای دارد.

رژیم غذایی مناسب پس از بهبودی از سکته قلبی
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس اعلام مرکز قلب آمریکا پس از جان سالم به در بردن از یک سکته قلبی، ضروری است افراد سبک زندگی سالمی را برگزینند که شامل ترک استعمال دخانیات، انجام ورزش‌های سبک و داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌شود، به ویژه این افراد باید به شدت به توصیه‌های پزشکان توجه داشته باشند. از مهمترین توصیه‌های غذایی که افراد باید پس از بهبودی از سکته قلبی در نظر داشته باشند، عبارتند از:

۱- دو بار مصرف حبوبات در هفته

حبوبات بهترین منبع پروتئین گیاهی به شمار می‌روند و به دلیل دارا بودن فیبر و مواد معدنی بالا بهترین گزینه برای تأمین نیازهای بدن هستند. گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز سکته قلبی هستند و حبوبات بهترین گزینه برای جایگزین کردن آن‌ها به شمار می‌روند.

۲- ماهی

افراد پس از سکته قلبی باید ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، متخصصان قلب تاکید دارند افراد باید چربی‌های اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف کرده و چربی‌های غیراشباع را جایگزین آن‌ها کنند، زیرا این چربی‌ها خطر سکته قلبی را در فرد افزایش می‌دهند. ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی تن و ساردین غنی از چربی‌های غیراشباع مفید است و در عین حال نیاز بدن به اسید چرب امگا ۳ را تأمین می‌کنند.

۳- لبنیات

برخلاف تصور عمومی، لبنیات برای بیماران قلبی ممنوع نیست بلکه این افراد باید لبنیات را در حجم کم مصرف کنند. با این حال، نباید این افراد از لبنیات پرچرب استفاده کنند.

۴- نمک کمتر و ادویه بیشتر

یکی از توصیه‌هایی که به افراد پس از سکته قلبی می‌شود کاهش مصرف نمک طعام است. نمک به دلیل دارا بودن سدیم می‌تواند باعث افزایش فشار خون و در نتیجه تشدید خطر ابتلاء به سکته قلبی شود. سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند افراد روزانه کمتر از ۵ گرم نمک مصرف کنند. با این حال، به طور متوسط مردم دو برابر این میزان نمک را در طول روز مصرف می‌کنند.
در مقابل، توصیه می‌شود افراد با ادویه‌ها و چاشنی‌هایی مانند زردچوبه، زنجبیل، زعفران یا گیاهانی مانند ریحان، آویشن و پونه کوهی تازه علاوه بر دلپذیر کردن مواد غذایی، باعث تقویت سلامت قلب خود شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان