//
کدخبر: ۳۰۶۲۶۲ //

۷ غذا برای افزایش و تقویت شیر مادر

ناگفته پیداست شیردهی کار خیلی سختی است. اکنون احتمالاً شما می دانید که بدن شما باید به درستی تغذیه شود تا جریان شیر شما ادامه یابد.

7 غذا برای افزایش و تقویت شیر مادر
به گزارش فرتاک نیوز،

 اما ممکن است یافتن زمان برای تهیه یک وعده غذایی یا میان وعده سریع مشکل باشد . و اجازه دهید بپذیریم ، تغذیه سالم ممکن است آخرین چیزی باشد که در حال حاضر ذهن شما را به خود مشغول کرده است. هنوز هم ، مهم است که به طور منظم انرژی خود را تأمین کنید تا بتوانید واقعاً بهترین احساس خود را داشته باشید. علاوه بر این ، خوردن وعده های غذایی و میان وعده های مغذی در طول روز بهترین راه برای اطمینان از شیر سالم برای کودک است. خوشبختانه دستورالعمل های سریع و ساده ای وجود دارد. که با ترکیباتی تهیه شده اند که می توانند به بهبود شیر شما کمک کنند. به علاوه ، این دستورالعمل ها با مواد مغذی مورد نیاز شما به عنوان یک والد شیرده پر شده اند. در اینجا چند دستور غذای خوشمزه آورده شده است که می توانند باعث افزایش و تقویت شیر مادر شوند.

1. اسموتی ادویه کدو تنبل:

برای افزایش و همچنین تقویت شیر مادر اسموتی ادویه و کدو تنبل را امتحان کنید تمام عطر و طعم یک لاته ادویه کدو تنبل سنتی را دارد. به علاوه ، این اسموتی  دارای مواد مغذی مانند کدو تنبل است که به طور طبیعی منبع شیر مادر را تقویت می‌کند. به یاد داشته باشید که شیر لبنی یا جایگزین های شیر را که با ویتامین a ، ویتامین d ، کلسیم و شاید ویتامین b-12 غنی شده اند انتخاب کنید تا نیازهای شما در شیردهی را تأمین کند.

برای تهیه اسموتی کدو تنبل:

1/3 لیوان کدوتنبل پوره شده، یک عدد موز خنک، 1 قاشق چایخوری بذر کتان، یک قاشق عسل، دارچین، زنجبیل، وانیل و شیر سویا را در مخلوط کن ریخته و اسموتی کدوتنبل بسیار لذیذ و مقوی را تهیه کنید، این نوشیدنی برای افزایش شیر مادر و همچنین تقویت کیفیت شیرمادر بسیار مفید است.

2. کلوچه های مافین  بلوبری:

این مافین های بلوبری که به راحتی درست می شوند ، با مواد سالم مانند دانه های کتان ، زغال اخته و تخم مرغ پر می شوند. بعلاوه ، آنها فاقد گلوتن هستند و حاوی عسل برای شیرینی طبیعی هستند ، بنابراین قند آنها کمتر از کلوچه های سنتی است.

3. کوکی های خوشمزه و سالم:

می دانیم  که همه افراد به نحوی به کوکی را دوست دارند. کوکی ها برای مادران شیرده خوراکی بسیار مناسبی است.  ترکیبی از مواد مغذی مانند جو دو سر ، کتان و ادویه جات است که یک کوکی خوشمزه و مغذی را  ایجاد می کند. برای افزایش شیرمادر بدون نگرانی از اضافه وزن در طول روز خود را مهمان یک کوکی همراه چای داغ کنید.

4. آبگوشت مغز  استخوان:

این دستور غذایی مغذی استخوان دارای اسیدهای آمینه ، کلاژن و مواد معدنی است که بدن شما برای بهبودی پس از زایمان نیاز دارد. اگر سعی در کاهش مصرف کافئین دارید ، آبگوشت استخوان می تواند به عنوان یک وعده غذایی گرم و مغذی برایتان مفید باشد. علاوه بر آن طب سنتی برای افزایش شیر مادر خوردن آبگوشت را در وعده‌های غذایی ماد شیرده پیشنهاد می‌کند.

5. ماهی قزل آلا:

اگر شما یک مادر شیردده هستید، برای افزایش و تقویت شیر مادر مصرف پروتئین ، چربی های سالم و سبزیجات رنگارنگ بسیار ضروری است. ماهی قزل آلا یکی از غذا هایی است که دارای پروتئین زیادی است و بسیار برای مادران شیرده مفید است.

6. املت شیردهی

هنگام شیردهی از خوردن مقدار بیشتری چربی سالم نترسید. این املت چندین منبع چربی سالم مانند آووکادو ، پنیر چدار و تخم مرغ را ترکیب می کند. برای تقویت تغذیه اضافی ، مقداری سبزی پرتاب کنید! دستور العمل را مشاهده کنید.

7. سوپ مرغ زردچوبه و کلم پیچ:

تمام خانواده از این سوپ دلچسب و مغذی لذت خواهند برد. پر از مواد مغذی مانند مرغ و سبزیجات تازه است که به شما انرژی لازم برای شیردهی را می دهد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان