//
کدخبر: ۲۴۶۷۲۷ //

مرگ ۲ بیمار مبتلا به کرونا در اردبیل

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از جان باختن ۲ بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد.

مرگ 2 بیمار مبتلا به کرونا در اردبیل

به گزارش فرتاک نیوز؛ دکتر قدرت اخوان اکبری روز پنجشنبه گفت: تاکنون آزمایش هفت بیمار مشکوک به کرونا در استان مثبت بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۷ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در مراکز ویژه درمانی استان بستری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، این تعداد پیش از این ۶۷ نفر بود.

به گفته وی، کاستن از تجمع افراد و به حداقل ممکن رساندن آن و نیز اقدامات بهداشتی به منظور مهار شیوع ویروس کرونا یک کار اساسی و ضروری است و بر این اساس از سه روز پیش ضدعفونی دستگاه‌های عمومی مانند خودپردازها، اتوبوس‌ها و تعطیلی بعضی مراکز تجمع و عرضه مواد خوراکی مانند قهوه خانه‌ها و آب‌های معدنی استان اردبیل آغاز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بهترین راه مقابله با بیماری کرونا را رعایت مسائل بهداشتی در همه سطوح زندگی فردی و اجتماعی و کاهش مراودات عمومی ذکر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که این بیماری واکسن و داروی مشخصی ندارد، بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و بیماران سرطانی بیشتر در معرض خطر قرار دارند و لازم است که این افراد از حضور بی‌مورد در محل تجمع و حضور پرشمار افراد در اماکن خودداری کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، حضور اهالی استان اردبیل در مراکز تجمع و اماکن شلوغ و پرتردد کمتر شده و منجر به تغییر رفتار مردم و اهالی شده است.

نگرانی ایجاد شده در سطح کشور و به خصوص در پی فوت چند نفر از هموطنان به علت ابتلای به ویروس کرونا، مردم استان اردبیل را مجبور به اقدامات خودجوش وسیع برای حفظ شرایط سلامت و بهداشت فردی خود و افراد خانواده کرده است.

تهیه ماسک، الکل، انواع ضدعفونی کننده‌ها، دستکش و حتی تهیه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی از جمله اقدامات شهروندان اردبیلی در برابر احتمال ابتلای به ویروس کرونا طی یک هفته گذشته بوده است.

بر این اساس، حضور شهروندان در داروخانه و مراکز فروش مواد ضدعفونی کننده و حتی واحدهای تجاری فروش گیاهان دارویی در استان اردبیل به شکل محسوسی افزایش یافته به طوری که موجب کاهش برخی اقلام و حتی نایاب و گران فروشی ملزومات بهداشتی از قبیل ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده شده است.

کم شدن ارتباطات میان‌فردی، توقف مصافحه و دست دادن و روبوسی شهروندان و حتی شیوع روش احترام چینی و ژاپنی از طریق چسباندن کف دو دست و بالاآوردن دست‌ها تا سینه و نیز پرهیز از هر گونه تماس مستقیم و حتی غیرمستقیم از جمله اقدامات اردبیلی‌ها در برابر احتمال انتشار ویروس کرونا طی چند روز گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.

کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری ویروس کرونا اعلام کرده‌اند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان