//
کدخبر: ۲۴۶۲۲۵ //

ترخیص یکی از سه بیمار مبتلا به کرونا در کرج از بیمارستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه صرفا افرادی که علائم جدی کرونا را دارند به بیمارستان مراجعه کنند گفت: یکی از سه بیمار بستری شده مبتلا به کرونا در کرج ترخیص شد.

ترخیص یکی از سه بیمار مبتلا به کرونا در کرج از بیمارستان
به گزارش فرتاک نیوز،

سید حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در رابطه با آخرین وضعیت آمادگی استان برای پیشگری و درمان از «کرونا» گفت: ما از نظر امکانات درمانی مشکل جدی نداریم و کمبودها در حال مرتفع شدن است.

سید حسن اینانلو افزود: بیشترین کمبود ما ماسک و وسایل حفاظتی است، البته بیمارستان ها پیش از این به تجهیزات مجهز شده بودند اما مقدار کمی کمبود وجود دارد که خوشبختانه با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت کمبودها برطرف می‌شود.

اینانلو اظهارداشت: مهمترین مشکل ما آزمایش این ویروس است زیرا صرفا 4 ماه از تشخیص آن در کشور چین می‌گذرد و کیت های آزمایشگاهی این ویروس در دنیا وجود ندارد، خوشبختانه وزارت بهداشت از روزهای نخستی که این ویروس شناسایی و کیت آن ساخته شد به دنبال تهیه آن‌ها بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: کیت های آزمایشگاهی به صورت محدود در 2 آزمایشگاه تهران وجود دارد و از روز چهارشنبه نیز یک آزمایشگاه در البرز مجهز به روش پیشرفته PCR خواهد شد.

می ادامه داد: کیت آزمایشگاهی این ویروس از یکی از شرکت های دانش بنیان استان تامین می‌شود گرفته تا بتوانیم آزمایش های لازم را انجام دهیم.

اینانلو تاکید کرد: طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی لزومی ندارد تمام بیماران با علائم تب و سرفه خشک تحت آزمایش قرار گیرند و صرفا مواردی که نیاز به بستری شدن دارند در داخل بخش از آنها نمونه برداری خواهد شد و به آزمایشگاه ارسال می شود.

وی گفت: مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن وسائل شخصی است، مردم باید دست های خود را با الکل شست و شو دهند و از تماس های بی مورد با افراد دیگر خودداری کرده و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

اینانلو افزود: مردم در حد توان باید در اجتماعات حاضر نشده و با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند ارتباط نداشته باشند و اگر شخصی علائم تب، سرفه و ... را داشت در منزل خود را قرنطینه کند و ماسک بگذارد و از تماس با دیگر افراد خانواده پرهیز کند.

وی گفت: متاسفانه فضای مجازی با اطلاعات غلط زیادی همراه است و اخباری پخش می شود که برای مردم هزینه ساز است، مواردی که درباره مصرف اقلام خوراکی نوشته می شود اعم از دمنوش و گیاهی را به هیچ وجه تائید نمی کنم و ارتباطی به کرونا ندارد.

 

اینانلو با تشریح روش های تقویت سیستم دفاعی بدن گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن با 3 اصل تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش ایجاد می شود و نه تنها در برابر کرونا بلکه در برابر هر بیماری بدنی مقاوم خواهند داشت، مردم نباید با توجه به هر موردی در فضای مجازی به مشکلات دامن بزنند زیرا برخی از کمبودها در زمینه مواد ضدعفونی کننده به واسطه هجمه مردم به داروخانه ها بود.

ماسک زدن همگانی لازم نیست

این مقام مسؤول تصریح کرد: توصیه نمی‌کنیم همه مردم ماسک بزنند، صرفا افرادی که علائم بیماری را دارند باید ماسک بزنند. دستگاه قضائی باید نظارت بیشتری بر داروخانه ها و تجهیزات پزشکی داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

گرم شدن هوا ویروس را مهار می‌کند

 

وی بیان داشت: ویروس هایی که علائم سرماخوردگی و آنفولانزا دارند سرما دوست هستند و با شروع گرما فعالیتشان کم می شود، امیدواریم با آغاز فصل گرما پیک این ویروس کم شده و بتوانیم با حداقل تلفات و عوارض این مرحله را پست سر بگذاریم.

این مقام مسؤول اظهار داشت: تفاوت کرونا با دیگر ویروس ها این است که با تب و سرفه خشک شروع می شود و در 10 درصد موراد با اسهال و آبریزش بینی همراه است، با پیشرفت بیماری بیماران دچار مشکل تنفسی می شوند و غلظت اکسیژن در داخل خون آنها پائین خواهد آمد، بیمارانی که علائم خفیف دارند به بیمارستان مراجعه نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت؛ صرفا افرادی که علائم جدی دارند به بیمارستان مراجعه کنند و خوشبختانه یکی از سه بیمار بستری شده مبتلا به کرونا در کرج ترخیص شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان