//
کدخبر: ۱۸۳۰۶۸ //
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

پیشرفت ۹۵ درصدی بیمارستان تروما اردبیل/۳۲۰ میلیاردریال نیاز داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه بیمارستان تروما و سوانح و سوختگی اردبیل خبر داد.

پیشرفت ۹۵ درصدی بیمارستان تروما اردبیل/۳۲۰ میلیاردریال نیاز داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

قدرت اخوان اکبری بعد از ظهر جمعه در بازدید از پروژه در دست اجرای بیمارستان تروما اردبیل افزود: عملیات احداث مرکز تروما در سال ۸۵ با پیش بینی وزارت بهداشت به عنوان مرکز محدود بستری ۲۵ تخته سوختگی با اعتبار اولیه ۷۰ میلیون تومان آغاز شد، اما با توجه به نیازمندی استان به مرکز مستقل سوانح و سوختگی تبدیل و کار احداث آن توسط سازمان مسکن و شهرسازی از سال ۸۶ و با پیش بینی ۱۲۰ تخت و ۱۴ هزار مترمربع تداوم یافت.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ سازمان مسکن با وجود هزینه کرد ۱۰۹ میلیارد ریالی قادر به اتمام پروژه نشد و ادامه کار پس از قریب دو سال توقف عملیاتی با صلاحدید مسئولان استان با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۶ درصد به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در پایان سال ۹۴ این انشگاهه با عقد قرارداد ۱۰۳ میلیارد ریالی که بر مبنای برآورد ادامه کار توسط سازمان مسکن بود، پروژه را به پیمانکار واگذار کرد اما پس از بازدیدها و بررسی‌های بعمل آمده در پروژه و مشاهده نواقصات باقیمانده از پیمانکار قبلی و با توجه به نیازهای درمانی استان و همچنین تغییر در استانداردهای بخشهای سوختگی، تغییرات اساسی در نقشه‌های پروژه توسط مشاور رتبه یک بیمارستانی انجام و به موازات آن برآورد و احجام کار و آیتمهای جدید پیش بینی شد.

وی متذکر شد: موارد فوق الذکر باعث گردید تا علاوه بر ادامه کار قرارداد ۱۰۳ میلیارد ریالی اولیه، قرارداد جدید در آذرماه ۹۶ به صورت ترک تشریفات با مبلغ ۱۸۱ میلیارد ریال با پیمانکار منعقد و کار ادامه یابد.

اخوان اکبری با بیان اینکه از سال ۸۶ تا ۹۴ برای احداث این پروژه مبلغ ۱۰۹ میلیارد ریال توسط سازمان مسکن هزینه شده بود که مجدداً میزان هزینه کرد دانشگاه در سال ۹۵ مبلغ ۵۰.۶ میلیارد ریال، در سال ۹۶ مبلغ ۱۱۵.۳ میلیارد ریال، در سال ۹۷ مبلغ ۲۲۷ میلیارد ریال و در مجموع در طول سه سال به رقم ۳۹۳ میلیارد ریال رسید.

وی طولانی شدن اجرای پروژه در زمان کارفرمایی سازمان مسکن، افزایش نیازهای درمانی استان و عدم پاسخگویی نقشه‌های اولیه و نیاز به طراحی مجدد، عدم تخصیص اعتبارات به موقع در طول سه سال اخیر به کارفرمایی دانشگاه، افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر و به موازات آن تعدیل‌های صورت وضعیت پیمانکار و افزایش دو برابری هزینه‌ها را از دلایل تأخیر در اتمام پروژه بیمارستان تروما برشمرد.

اخوان اکبری یادآور شد: علاوه براین اضافه کاری‌ها و موارد غیر پیش بینی شده از ابتدای پروژه مانند انشعابات، دستگاه‌های مرکز گاز طبی و تونل ارتباطی بین پروژه و بیمارستان امام خمینی (ره)، نازک کاری‌ها و اجرای کفپوش و دیوارپوش مطالبات پیمانکاران را در سال‌های اخیر از دانشگاه به صورت فوق العاده ای افزایش داده که توان پرداخت آن به پیمانکار در حال حاضر مقدور نبوده و همین امر باعث توقف عملیات اتمام پروژه شده است.

وی در عین تاکید کرد: با این وجود هم اکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی حدود ۹۵ داشته و فقط قسمتی از نصبیات نهایی و نازک کاری‌ها و همچنین تغییرات اورژانس قدیم بیمارستان امام خمینی (ره) که اجرای آن به پیمانکار فعلی واگذار شده، باقیمانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برلزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل این پروژه تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به مطالبات پیمانکار و مشاور پروژه با رقم ۱۵۰ میلیارد ریال و پیش بینی هزینه‌های تکمیل پروژه در حدود ۱۷۰ میلیارد ریال، اعتبار مورد نیاز جمعاً در حدود ۳۲۰ میلیارد ریال دیگر برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر تجهیزات درمانی بیمارستان تروما قبلاً توسط دانشگاه خریداری شده و آماده است، این پروژه مهم استان در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز می‌تواند طی چهار ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان