//
کدخبر: ۲۱۰۶۶۷ //

برای جبران ویتامین D چه بخوریم

ویتامین D می‌تواند از استخوان‌ها، قلب و مغز حفاظت کند و شاید حتی کمک کند بیشتر زندگی کنید.

برای جبران ویتامین D چه بخوریم
به گزارش فرتاک نیوز،

 ویتامین D می‌تواند از استخوان‌ها، قلب و مغز حفاظت کند و شاید حتی کمک کند بیشتر زندگی کنید. هنگامی که پوست ما در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرد، ویتامین D توسط سلول‌های ما ایجاد می‌شود. اما با وجود این حقایق، بسیاری از مردم به اندازه کافی از آفتاب ویتامین نمی‌گیرند. در زیر نکاتی که شما نیاز دارید در مورد ویتامین D بدانید آمده است.

چرا بدن به ویتامین D احتیاج دارد؟

ویتامین D به جذب کلسیم کمک می‌کند، که برای تشکیل و حفظ استخوان‌ها و دندان‌هایی محکم حیاتی است. تحقیقات همچنین نشان داده است که ویتامین D همانند یک هورمون در بدن عمل می‌کند و ممکن است نقش مهمی در تنظیم وزن، فشار خون و خلق‌و‌خو داشته باشد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی داشتن سطح مناسبی از این ویتامین می‌تواند در برابر مرگ و میر زود هنگام از شرایطی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت کند.

هنگامی که بزرگسالان به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند، ممکن است از نرمی استخوان، پوکی استخوان، درد استخوان و ضعف عضلانی رنج ببرند. همچنین ویتامین D یکی از اجزای مهم در رشد مغز است و کمبود آن ممکن است به کم انرژی شدن و یا افسردگی منجر شود.

نور خورشید بهترین منبع برای جذب یتامین

بدن می‌تواند ویتامین D خاص خود را بسازد، اما فقط در زمانی که پوست در معرض نور آفتاب قرار دارد. برای اغلب افراد، دو بار در هفته، فقط ۵ تا ۳۰ دقیقه خارج از خانه، برای تامین مقدار مورد نیاز از ویتامین D کافی است. خورشید باید بر روی پوست صورت، دست‌ها و پا‌ها و بدون کرم‌های ضد آفتاب بتابد. افرادیکه وقت خود را خارج از منزل صرف نمی‌کنند، پوست تیره دارند و یا از کرم‌های ضد آفتاب در هر بار بیرون رفتن استفاده می‌کنند، ممکن است قادر به تولید مقدار لازم از ویتامین D نباشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۶۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان