//
کدخبر: ۲۰۱۷۵۲ //

بیش از ۱۵۰ قلم کالای سلامت‌محور قاچاق و تقلبی کشف شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ قلم به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کالاهای سلامت‌محور قاچاق و تقلبی در استان مرکزی کشف شد گفت: ۱۷ عطاری به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی در استان مرکزی معرفی شدند.

بیش از ۱۵۰ قلم کالای سلامت‌محور قاچاق و تقلبی کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس علیمرادیان، با اشاره به ضرورت مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور اظهار داشت: مبارزه با قاچاق در زمینه کالاهای سلامت‌محور نیاز به توجه مضاعف دارد زیرا ورود کالای قاچاق در این حوزه علاوه بر ضربه به تولید، اقتصاد و غیره به سلامت مردم هم ضربه می‌زند و رسالت اصلی ما در این کار سلامت مردم است، به‌همین سبب تصمیمی جدی در این امر داریم.

وی افزود: چندین جلسه ( سه جلسه تخصصی و یک جلسه عمومی) از ابتدای امسال تشکیل شده که تعدادی مصوبه داشته و تعداد زیادی از  مصوبات این جلسات به طور کامل اجرایی شده که بیشتر در زمینه‌های آموزشی، توجیهی، تشکیل کمیته و جلسات و تیم‌های مشترک بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در 4 ماه نخست امسال بیش از 150 قلم به ارزش 10 میلیارد ریال کالاهای سلامت‌محور قاچاق و تقلبی کشف شده است.

هیچ گونه مورد قاچاق در داروخانه‌های استان مرکزی مشاهده نشد

علیمرادیان افزود: در حوزه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی که مستقیم با حوزه دانشگاه علوم پزشکی مرتبط است در چهار ماه نخست امسال ، 300 مورد بازرسی از داروخانه‌ها انجام شده که داروخانه‌های استان به لحاظ پاک بودن بهترین وضعیت را داشته‌اند و هیچ‌گونه موارد قاچاق مشاهده نشده است.

17 عطاری به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند

وی بیان کرد: بیش از 40 مورد بازدید در قالب گشت مشترک از عطاری‌ها انجام شد که 17 مورد به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

کاهش 70 درصدی قاچاق کالا در مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: خوشبختانه این تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها نتایج مطلوبی را به‌ همراه داشته به طوری که مشاهده قاچاق کالا در 80 درصد مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی در 4 ماه نخست در بازرسی‌ها به 10 درصد رسیده است.

ورود جدی به سطح عرضه مواد غذایی

 علیمرادیان ادامه داد: امسال کار ارزشمند دیگری که انجام شد ورود جدی به سطح عرضه مواد غذایی بود که با هماهنگی انجام‌شده با معاونت بهداشتی، قرار شد که بحث قاچاق را در کنار مواد غذایی غیرمجاز به طور جداگانه و با جدیت دنبال کند و گزارش ارائه دهد.

70 درصد کالاهای قاچاق تقلبی هستند

وی خاطرنشان کرد: آموزش تمامی اصناف را هم در برنامه داریم و آموزش‌های لازم در بحث شناسایی کالای قاچاق و قوانین مربوط به این حوزه را به آنها ارائه می‌دهیم، این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار بوده زیرا 70 درصد کالاهای قاچاق تقلبی هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۷۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان