//
کدخبر: ۱۹۵۲۵۸ //

مشارکت ۶۷۰۰۰ نفری مردم فسا در طرح ملی کنترل فشار خون

67 هزار نفر از افراد بالای 30 سال شهرستان فسا، در پویش ملی کنترل فشارخون شرکت کردند.

مشارکت 67000 نفری مردم فسا در طرح ملی کنترل فشار خون
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: با اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون، دانشگاه علوم پزشکی فسا تا روز 26 خرداد 98 با سنجش فشارخون 67 هزار و 213 نفر از جمعیت گروه هدف، موفق به هدف‌گذاری وزارت بهداشت در این پویش شدیم.

جلال کریمی بابیان اینکه جمعیت گروه هدف شهرستان فسا 111 هزار و 707 نفر است،  افزود: با اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون، از جمعیت پایش شده،  تعداد یک هزار و 118 بیمار فشارخون جدید شناسایی و جهت انجام غربالگری تکمیلی به مراکز درمانی و پزشکان خانواده ارجاع داده شدند.

وی افزود: از مجموع  افراد موردسنجش قرارگرفته، فشارخون تعداد 58هزار و 923 نفر در سامانه سیب و 8 هزار و 290 نفر در 42 ایستگاه ثابت و سیار سنجش فشارخون ثبت‌شده است.

معاون بهداشت دانشگاه پزشکی فسا گفت: دانشگاه علوم پزشکی فسا با مشارکت ادارات و نهادهای حاکمیتی و اجرایی شهرستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بهورزان، کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت، گروه‌های پرستاری، پزشکان خانواده شهری و روستایی و معاونت‌های مختلف دانشگاه موفق به دستیابی شاخص‌های وزارت بهداشت در این پویش شد.

کریمی اضافه کرد: امیدواریم تا 15 تیرماه با مشارکت حداکثری مردم به پوشش بالاتر از هدف تعیین‌شده برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان فسا دست‌یابیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان