//
کدخبر: ۱۹۳۲۲۲ //

آغاز مرحله اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون/تاکنون فشار خون ۱۹۰هزار نفرکنترل شده است

دکتر شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کنترل فشار ۱۹۰ هزار نفر خبر داد.

آغاز مرحله اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون/تاکنون فشار خون ۱۹۰هزار نفرکنترل شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

آغاز مرحله اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون باحضور دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی،رنجبر فرماندارکرمانشاه و دکتر گودرزی مدیر کل امور فرهنگی،اجتماعی استانداری و معاونت های دانشگاه علوم پزشکی با ائمه جماعات و فرمانداران شهرستانهای تابعه استان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۸۹ هزارو ۹۴۱ نفر از جمعیت هدف  مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی در ادامه افزود: یک میلیون از افراد بالای ۳۰سال، ۳۵هزار نفر خانم باردار و بیمار کلیوی تحت غربالگری قرار می گیرند.

دکتر شکیبا تصریح کرد: تاکنون از میان شهرستانهای استان بالاترین مراجعه کننده از شهرستان گیلانغرب و پایین ترین میزان مراجعه در کرمانشاه گزارش شده است.

شکیبا افزود: این رقابت هر ۷۲ساعت یکبار به صورت مکتوب به مدیران گزارش داده می شود.

دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این جلسه یکی از ریز فاکتورهای مرگ و میر را مربوط به فشار خون  دانست و افزود: تنها ۶۰ درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود اطلاع دارند و ۵۰ درصد برای کنترل فشار خون دارو مصرف می کنند و ۲۰درصد از این تعداد فشار خون کنترل شده دارند.

دکتر مرادی اظهار کرد: این طرح در دو مرحله  انجام می شود که مرحله اول تا عید سعید فطر صورت گرفت و مقدمات کار انجام شد و فاز دوم از امروز تا ۱۵تیر ماه اجرایی می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بهداشت کم هزینه و پر اثر است ولی درمان پر هزینه،  و هدف ما پیشگیری از کاهش ۳۰درصدی نمک و ۲۵درصدی شیوع فشار خون بالا و ۸۰‌درصدی دسترسی به داروهای کنترل فشار خون است.

وی تعداد مشمولین این طرح را یک میلیون نفر اعلام کرد و افزود: تا امروزبیش از ۱۹۰هزار نفر فشارخونشان کنترل شده است.

دکتر گودرزی مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری کرمانشاه سلامت را بحث مهمی در جامعه امروز خواند و گفت: جامعه سالم توسعه پایدار را در کنار خود خواهد داشت.

وی افزود: امروز در راستای این طرح ملی مردم به پایگاههای سلامت مراجعه کنند چون فشار خون ارتباط تنگاتنگی با سلامت جامعه دارد  و باید تلاش کنیم در این راستا به کاهش ۳۰درصدی برسیم.

رنجبر فرماندار کرمانشاه هم گفت: داشتن اطلاعات به پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک می کند و به دنبال توانمند سازی هستیم و دستگاههای اداری به عنوان وظیفه در این طرح همکاری خواهند داشت.

رنجبر افزود: در حوزه شهرستان کرمانشاه با تمام توان در خدمت دکتر طلوعی و همکارانشان خواهیم بود و انشاا..ظرف روزهای آتی تعداد افراد غربالگری شده در این طرح بیشتر خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان