//
کدخبر: ۱۹۹۶۱۱ //

این دانه های مغذی را در سبد غذایی خود قرار دهید

دانه‌ها خواص بی‌شماری دارند و هر دانه تقویت کننده مواردی خاص است، همچنین طعمی متفاوت و منحصر به فرد دارند که می‌توانند برنامه غذایی را تحت تاثیر قرار دهند.

این دانه های مغذی را در سبد غذایی خود قرار دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

دانه‌ها مواد مغذی هستند که می‌توانند سلامت بدن را تضمین و ویتامین‌های مورد نیاز را تامین کنند، در این میان نقش برخی از دانه‌های مغذی بسیار پر رنگ است، زیرا خواص بی‌شماری دارند.

در اینجا به معرفی برخی از دانه‌های مقوی می‌پردازیم.

برنج

برنج در سفره غذایی تمام ایرانی‌ها وجود دارد، این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است و به دلیل وجود ویتامین زینک در آن، سلامت پوست، مو و ناخن تضمین می‌شود.

تخم کدو

تخم کدو که به صورت بو داده و خام مورد استفاده قرار می‌گیرد برای تامین چربی‌های ضروری بدن و همچنین به دست آوردن منیزیم مفید است، این ماده غذایی می‌تواند سلامت قلب را تضمین کند و به دلیل دارا بودن منیزیم قدرت عضلات را زیاد کند.

دانه‌های انار

ویتامین c همراه با آنتی اکسیدان‌های قوی در انار وجود دارد و یک فنجان کامل از دانه‌های این میوه تنها دارای ۱۳۰ کالری است، همین ویژگی‌ها انار را به میان وعده‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

تخم کتان

تخم کتان سرشار از امگا ۳ است، این دانه گیاهی بهترین منبع فیبر به شمار می‌رود، تخم کتان سبب کاهش فشار خون می‌شود و در کاهش وزن تاثیر بسیاری دارد.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E و چربی‌های سالم است و اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که حتما روزی یک  فنجان تخمه آفتابگردان در رژیم غذایی افراد گنجانده شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۶۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان