//
کدخبر: ۱۷۹۵۷۹ //

مدیرعامل بیمه سلامت : برخورد قانونی با متخلفان حوزه بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به وظیفه خدمات رسانی و پیشگیری از بروز مشکلات برای بیمه شدگان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد قانونی می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت : برخورد قانونی با متخلفان حوزه بیمه سلامت
به گزارش فرتاک نیوز،

«طاهر موهبتی» روز جمعه در پاسخ به این موضوع که برخی از مراکز درمانی افراد دارای دفترچه‌های بیمه سلامت را به دیگر بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند، افزود: هیچ مشکلی برای استفاده بیماران از دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت در بیمارستان‌ها وجود ندارد و هر کسی بیمار را به خارج از بیمارستان ارجاع دهد، تخلف کرده است.
وی تصریح کرد: به همین منظور باید تمام افرادی که با این مشکل روبه رو می شوند، در سریع‌ترین زمان مشکل را از طریق شماره تماس 1666 این سازمان یا 1690 وزارت بهداشت اطلاع دهند.
موهبتی با بیان اینکه با هرگونه تخلف در این زمینه حتما برخورد می شود، اظهار داشت: البته تاکنون گزارش رسمی تایید شده در این زمینه نداشتیم اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به من زنگ زدند که به طور مشخص اشخاصی وجود دارند که این اقدامات را انجام می دهند و درخواست کردیم تلفن آنها را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهند. اما تاکنون تلفنی به ما داده نشده است.
وی تاکید کرد: وقتی در یک جریان، 190 میلیون بار مراجعه به سازمان بیمه سلامت وجود دارد، طبیعی است که برخی مشکلات این چنینی ایجاد شود، اما در عین حال ما مراقبت می کنیم و اگر جایی ارجاع به بیرون شده یا بیمار را در بیمارستان های مختلف نپذیرفته باشند حتما برخورد خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: برای بررسی مشکلات بیمه شدگان بیمه سلامت از بیمارستان ها بازدید می کنیم تا مشکلات آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.
موهبتی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای بیمه شدگان نداریم، اضافه کرد: اکنون 40 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت، از 43 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت و بیمه شدگان این بیمه، خدمات دریافت می کنند. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون شمار داروخانه های طرف قرارداد بیمه سلامت نیز 10 هزار مرکز است. همچنین هزار و 300 دفتر پیشخوان دفترچه‌ های بیمه درمانی را کنترل می ‌کنند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمام تلاش مسئولان این سازمان، خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان است، پس باید با برنامه ریزی درست برای ارائه بهتر خدمات، تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۵۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان