//
کدخبر: ۱۷۳۴۸۸ //

باید از فرصت پایتخت کتاب ایران در یزد بهترین استفاده را برد

استاندار یزد با بیان اینکه باید از فرصت پایتخت کتاب ایران در یزد بهترین استفاده را برد گفت: کمیته ایده پردازی در حوزه کتاب و کتابخوانی در یزد راه اندازی شود.

باید از فرصت پایتخت کتاب ایران در یزد بهترین استفاده را برد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد علی طالبی عصر امروز در نشست یزد؛ پایتخت کتاب ایران که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه کسب این عنوان، احترام ایران به فرهیختگی و اندیشه ورزی یزد است اظهار داشت: این مسائل نشان از ظرفیت‌های بسیار خوب استان یزد است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

استاندار یزد با بیان اینکه برنامه‌های بسیار خوبی برای سال آینده یزد در خصوص کتاب و کتابخوانی تدوین شده است گفت: برنامه داشتن یک مطلب و اجرای آن هم یک مطلب دیگر است زیرا شنیده شده است که استان‌هایی که این عناوین را در گذشته داشتند شاید به خوبی از آن بهره نبردند که ما نباید این کار را تکرار کنیم.

وی تصریح کرد: دلخوش کردن به این برنامه‌ها و برخورد دکوری با آن، در سال آینده تاسف را در پی خواهد داشت که چرا از این فرصت طلایی استفاده نکردیم.

طالبی با اشاره به اینکه امروزه باید یک عزم جدی باشد که از همه توان و ظرفیت‌های استان در جهت تحقق برنامه‌های یزد استفاده شود تصریح کرد: ارزیابی و آسیب شناسی از شهرهایی که این عناوین را داشتند و این مطالعه باید صورت گیرد تا موانع فراروی دستگاه‌ها در چه حوزه‌هایی است و در استان یزد با این مشکلات روبه‌رو نباشیم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه همه در استان باید شریک تحرکات لازم در حوزه کتاب و کتابخوانی را داشته باشند خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که باید در استان یزد به آن توجه شود این است که تمام شهرستان‌های استان در حوزه کتاب دخیل شوند و احساس مسئولیت داشته و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک نفر را در استانداری برای پیگیری تفاهم نامه‌هایی که در ارتباط با پایتخت کتاب ایران در یزد منعقد می‌شود مشخص خواهیم کرد اظهار داشت: شورای سیاست گذاری پایتخت کتاب ایران در یزد جلسه داشته باشد و در هر جلسه کارهایی که صورت گرفته را بررسی کنند تا پیشرفت‌ها احساس شود و از همه مهمتر اینکه همه بخش‌ها در استان سهم خود را نسبت به کتاب و پایتخت کتاب ایران ایفا کنند.

طالبی اضافه کرد: کمیته ایده پردازی یا اتاق فکری که ایده‌های نو و طرح‌های ابتکاری مناسب را به دستگاه‌ها و بخش خصوصی ارائه کند راه اندازی شود و این ایده‌ها به منصه ظهور برسد تا بتوانیم بهتر برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم.

استاندار یزد در پایان تاکید کرد: قدر امروز را باید بدانیم و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی که می‌توانند در کنار هم تعامل و هم افزایی بی نظیری را به وجود آورند، از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند چون شرایط امروز بهتر از گذشته است و باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم چون شاید این فرصت‌ها در آینده به وجود نیاید.

 معجزه کتاب می‌تواند انسان و جهان را تغییر دهد

همچنین عضو شورای شهر یزد با بیان اینکه معجزه کتاب است که می‌تواند انسان و جهان را تغییر گفت: هیچ چیز مانند کتاب نیست که بتواند تاثیری بر جامعه بگذارد.

 ونوس عامری در این نشست با بیان اینکه دانایی یکی از بهترین مواردی است که می‌تواند در دستور کار برای سال آینده قرار گیرد اظهار داشت: مبانی خرد دانایی است که جامعه به شدت به آن نیاز دارد و خرد است که ما را وامی دارد تا خود را ارتقا دهیم.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه هیچ چیزی مانند کتاب نیست که بتواند تاثیری بر جامعه بگذارد گفت: معجزه کتاب است که فقط می‌تواند ما را تغییر دهد تا بتوانیم جهان را تغییر و به رشد و موفقیت برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام امکانات شورای شهر یزد در اختیار این دستور کار و پایتخت کتاب و ارتقا کتابخوانی و رشد و تفکر کتابخوانی خواهد بود.

استان یزد باید کاندید کسب برند جهانی پایتخت کتاب جهان شود

فخرالسادات خامسی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه برند پایتخت کتاب ایران یک برند بسیار ارزشمند است که به استان یزد رسید و باید از این برند به بهترین شکل استفاده کرد گفت: اهدای این برند به یک استان به سختی صورت می‌گیرد که این افتخار به یزد اهدا شد.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد اضافه کرد: همانگونه که فعالیت‌های بسیاری برای به دست آوردن این برند در استان یزد صورت گرفت نیاز است که همان همگرایی و هماهنگی حفظ شود تا بتوانیم اولین شهر در کسب برند جهانی پایتخت کتاب جهان باشیم.

نیازمند برنامه‌ای دقیق برای رسیدن به پایتخت کتاب جهان هستیم

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم به پایتخت کتاب جهان برسیم نیاز به برنامه‌هایی دقیق‌تر داریم اظهار داشت: این حرکت باید جریان سازی شود و به شکلی باشد که همه در آن مشارکت داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان