//
کدخبر: ۱۳۵۲۰۵ //

روشی بسیار ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

شادی و خوشحالی سبک زندگی درست است که بر سلامت عمومی بدن تاثیرگذار خواهد بود.

روشی بسیار ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
به گزارش فرتاک نیوز،

 خوشحال بودن باعث به وجود آمدن عادت‌هایی در زندگی شما می‌شود و این مسئله باعث می‌شود که به سلامتیتان هم بیشتر فکر کنید. غذاهای سالم‌تری بخورید، از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید و ریسک ابتلا به بیماری‌ها را در خود کاهش دهید.

تحقیقاتی که روی یک سری از افراد انجام شد نشان داد 44 درصد افرادی که احساس خوشبختی می‌کنند از غذای سالم و میوه تازه استفاده می‌کنند. در همین تحقیق متوجه شدند 33 درصد از همان افراد جنب و جوش بیشتری نسبت به سایرین داشتند و هفته‌ای 10 ساعت فعالیت بدنی داشتند و این موضوع باعث افزایش سطح انرژی، کاهش چربی بدن، پایین آمدن فشار خون و محکم شدن استخوان‌های این افراد می‌شود.

خوشحال بودن باعث می‌شود بتوانید بهتر بخوابید و کارایی بدنتان افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان داده بد خوابی یا بی‌خوابی بیشتر برای افرادی به وجود می‌آید که احساس خوشبختی نمی‌کنند.

خوشحالی و سلامت سیستم ایمنی بدن

بدن انسان برای داشتن سطح معقولی از سلامتی Health به سیستم ایمنی سالم و قوی نیاز دارد. شاد بودن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و به همین دلیل ریسک ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی کاهش پیدا می‌کند. تحقیقات نشان داده در شرایط یکسان احتمال ابتلای افراد غمگین و کسانی که احساس خوشبختی نمی‌کنند به سرما خوردگی سه برابر بیشتر از افراد شاد است.

هنوز دلیل تاثیر مثبت خوشحالی روی سیستم ایمنی بدن به طور دقیق مشخص نیست. اما احتمال دارد دلیل آن تنظیم شدن سه ماده هیپوتالاموس، هیپوفیز و آدرنال باشد. این سه ماده باعث تنظیم هضم غذا، هورمون‌ها و سطح استرس می‌شوند.

همچنین همانطور که در مورد قبل گفتیم، خوشحالی باعث می‌شود رفتارهای سالم‌تری داشته باشید. برنامه غذایی سالم، ورزش Sport و فعالیت بدنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

خوشحالی و مقابله با استرس

خوشحال شدن باعث کاهش سطح کورتیزول می‌شود و از همین طریق باعث کاهش استرس خواهد شد. کورتیزول هورمونی است که باعث به وجود آمدن اثرات استرس مانند بد خوابی، دیابت، فشار خون و ... می‌شود. تحقیقات نشان داده هر چقدر فرد خوشحال‌تر باشد میزان کورتیزول در بدن او کمتر خواهد بود.

خوشحالی و سلامت قلب Heart

یکی از اصلی‌ترین علل به وجود آمدن ناراحتی‌های قلبی، فشار خون است. خوشحال بودن کمک می‌کند که فشار خون شما متعادل باشد و سلامت قبلتان تضمین شود. تحقیقات نشان داده خوشحال بودن تا حدود 9% ریسک ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است برخی از این نتایج به این دلیل حاصل شده است که این افراد در کنار احساس خوشبختی، رفتارهای سالمی مثل فعالیت بدنی، اجتناب از سیگار کشیدن و عادات غذایی سالم دارند.

خوشحال بودن فقط حال‌تان را خوب نمی‌کند، بلکه همان‌طور که گفتیم روی سلامتی‌ شما هم اثرات زیادی خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان