//
کدخبر: ۱۱۹۵۹۰ //

اهمیت سالم نگه‌ داشتن بدن به چند دلیل

حفظ تناسب ‌اندام از طریق تغذیه‌ی خوب و ورزش، گردش خون کارآمد، هضم و قدرت عضلانی اسکلتی را ارتقا می‌بخشد.

اهمیت سالم نگه‌ داشتن بدن به چند دلیل
به گزارش فرتاک نیوز،

یک بدن سالم، زمینه را برای تندرستی روزمره‌ی شما و اینکه چگونه پیر خواهید شد، فراهم می‌کند. حفظ تناسب ‌اندام از طریق تغذیه‌ی خوب و ورزش، گردش خون کارآمد، هضم و قدرت عضلانی اسکلتی را ارتقا می‌بخشد. این به شما اجازه می‌دهد تا زندگی فعالی داشته باشید، و یک سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند تا بیماری را از خود دور کنید. طبق گفته‌ی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری موجب سلامت بدن، شامل بهبود وضعیت روحی و هشیاری ذهنی بیشتر، و همچنین خطر کمتر بیماری مزمن نیز می‌شود.

 

تندرستی را افزایش می‌دهد

وقتی متابولیسم خود را به ‌خوبی فعال نگه می‌دارید، از انرژی بیشتر و درد و رنج‌های کمتر لذت می‌برید. ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرهای غذایی، اسیدهای چرب و کربوهیدرات‌های کافی برای تسهیل تمام فرآیندهای بدنتان لازم هستند. دوره‌های استراحت شبانه به بدنتان امکان ترمیم کردن سلول‌ها و اجرای دیگر فعالیت‌های حفظ و نگهداری را می‌دهند. کمبود خواب یا تغذیه می‌تواند بدنتان را از این ضروریات محروم سازد و خستگی ایجاد کند. از طرف دیگر، دریافت تغذیه‌ی کافی باعث می‌شود از نظر ذهنی و جسمی فعال و هشیار باشید. ورزش منظم استخوان‌ها، عضلات، قلب و ریه‌های سالم شما را به کار می گیرد و آنها را برای برآوردن نیازهای روزانه آماده می سازد.

 

آسیب ها و عفونت ها را کاهش می‌دهد

وقتی بدن شما به یک سطح پایدار از سلامتی می‌رسد، احتمال اینکه در شرایط استرس غیر عادی دوام بیاورد بیشتر است و احتمال اینکه راه را برای ورود عفونت باز کند، کمتر می‌شود. یک برنامه‌ی تناسب ‌اندام روزانه که شامل ورزش هوازی و تقویت استخوان‌ها و گروه‌های عضلانی اصلی باشد، کمک می‌کند تا از کشیدگی عضلات، پیچ‌ خوردگی مفاصل و شکستگی استخوان‌ها جلوگیری کنید. علاوه بر یک رژیم غذایی غنی از ویتامین C، خواب آرام‌ بخش نیز سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند. بنیاد ملی خواب گزارش می‌دهد که اگر کمبود خواب نداشته باشید، به ‌ویژه در افراد مسن‌تر، کمتر نسبت به سرما خوردگی و آنفلوانزا حساس هستید.

 

وزن را حفظ می‌کند

متناسب ماندن یعنی زمان کمتری بدون فعالیت باشید و زمان بیشتری در حال تحرک و سوزاندن کالری باشید، که کمک می‌کند تا وزن خود را حفظ کنید. طبق گفته‌ی انجمن قلب آمریکا، ۳۰ دقیقه ورزش ملایم در بیشتر روزهای هفته کمک می‌کند تا مصرف کالری خود را از یک رژیم غذایی سالم، متعادل کنید. خوردن غذاهای کم‌ چربی که مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر دارند کمک می‌کند تا وزنتان را کنترل کنید، چون این‌ها یک سیستم قلبی عروقی سالم را یاری می‌کنند.

 

از بیماری مزمن جلوگیری می‌کند

یک رژیم غذایی که سدیم و چربی‌های جامد کمی داشته باشد، فشارخون طبیعی و سلامت شریانی را حفظ می‌کند تا خطر بیماری قلبی، اولین عامل مرگ‌ و میر در آمریکا، را برای شما کاهش دهد. همچنین باقی ماندن در یک وزن سالم خطر بیماری قلبی عروقی را، همراه با شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ و بسیاری از انواع سرطان، کاهش می‌دهد. چون این بیماری‌ها در طول زمان شکل می‌گیرند، حفظ سلامت جسمی‌تان در طول زندگی، بهترین فرصت برای پیشگیری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان