//
کدخبر: ۴۵۶۴۷۳ //
مسئول طرح نفس در کرمانشاه:

انصراف ۴۳ مادر از انجام سقط جنین در کرمانشاه/ ۱۶ کودک با طرح "نفس" متولد شدند

مسئول طرح "نفس" گفت: طی سال گذشته به واسطه اجرای طرح نفس در کرمانشاه ۴۳ مادر که قصد سقط جنین داشتند منصرف شدند.

  انصراف ۴۳ مادر از انجام سقط جنین در کرمانشاه/ ۱۶ کودک با طرح "نفس" متولد شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

"مریم موحد" مسئول طرح "نفس" در کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اجرای طرح نفس( نجات فرزندانی که سقط می‌شوند) از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ به‌صورت رسمی در کرمانشاه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد سقط جنین به صورت غیر‌قانونی انجام می‌شود گفت: تنها سه درصد از سقط جنین‌ها درمانی است.

موحد پنج راهبرد اساسی در طرح نفس را  فرهنگ‌سازی برای متقاعد کردن مادران،  حمایت از مادرانی که قصد سقط جنین دارند،  گفتمان سازی و آموزش، کمک از سازمان‌ها و نهادها و صیانت از مرکز نفس به عنوان مرکزی فرهنگی عنوان کرد.

 به گفته مسئول طرح نفس، در راستای شناسایی مادرانی که قصد سقط جنین دارند، شبکه‌سازی‌هایی با متخصصین زنان، ماما‌ها، مراقبین سلامت، داروخانه‌ها و عطاری‌ها انجام می‌گیرد و پس از شناسایی این مادران  از طریق انجام مشاوره با آنها صحبت‌ می‌شود.

 وی افزود: در سال گذشته با انجام مشاوره به بیش از ۵۰ مادر که قصد سقط جنین داشته‌اند توانستیم ۴۳ مادر را منصرف کنیم و تا به امروز نیز ۱۶ کودک به واسطه طرح نفس متولد شده‌اند.

 به گفته موحد حدود ۲۹ درصد سقط جنین در کرمانشاه به دلایل مالی، ۱۳ درصد جنسیت، حدود ۱۰ درصد بیماری زمینه‌ای و حدود ۱۵ درصد به دلیل بارداری‌های ناخواسته است و ۳۱ درصد نیز دلایل دیگری دارد.

مسئول طرح نفس در کرمانشاه در پایان اظهار کرد: مردم خیر و نیک‌اندیش استان در راستای جلوگیری از سقط جنین و کمک به مادرانی که به دلیل شرایط مالی قصد انجام این عمل هولناک را دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق بانک ملی به شماره کارت ۳۷۷۲-۵۰۵۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ به نام مرکز نیکوکاری "نفس" واریز نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۴۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان