//
کدخبر: ۴۴۶۸۱۶ //
مسئول کمیته سقط جنین قانونی پزشکی قانونی استان:

صدور مجوز برای ۱۷۱ «سقط جنین قانونی» در کرمانشاه/ فقط در ۲ مورد مجوز سقط می‌دهیم

مسئول کمیته سقط جنین قانونی پزشکی قانونی استان کرمانشاه از صدور مجوز برای انجام 171 مورد سقط جنین قانونی در استان در سال جاری خبر داد.

صدور مجوز برای 171 «سقط جنین قانونی» در کرمانشاه/ فقط در 2 مورد مجوز سقط می‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر غضنفری در گفت‌گو با فرتاک نیوز با بیان اینکه سقط جنین از جمله معدود خدماتی است که در پزشکی قانونی بدون ارجاع به دستگاه قضا انجام می شود گفت: در این زمینه خانواده به پزشکی قانونی مراجعه کرده و درخواست خود را مبنی بر سقط جنین ارائه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه سقط جنین تنها در دو صورت انجام می شود گفت: اولین دسته از عللی که موجب صدور مجوز سقط قانونی می شود مربوط به مواردی است که جنین در غربالگری ها، تست های ژنتیکی و سونوگرافی و ... دچارمشکلاتی باشد که درمانی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: اگر تشخیص داده شود که جنین نواقص و معلولیت های قلبی، مغزی و ناهنجاری های اسکلتی و ... دارد در این موارد مجوز سقط جنین صادر می شود.

غضنفری خاطرنشان کرد:دسته دیگر عللی که موجب صدور مجوز سقط جنین قانونی می شود مربوط به مشکلاتی است که برای مادر حادث می شود و ادامه بارداری برای مادر خطرجانی داشته باشد.

وی افزود: بطور مثال در مواردی که مادر به بیماری زمینه ای مبتلا بوده و بارداری بیماری او را تشدید کرده، در این موارد مجوز سقط جنین صادر می شود.

غضنفری گفت: مواردی داشته ایم  که مادر مبتلا به سرطان بوده و تحت شیمی درمانی قرار داشته و بارداری مانع ادامه روند درمان و پیشرفت بیماری شده است، همچنین مواردی داشته ایم که مادر بیماری قلبی پیشرفته داشته و با بارداری روند بیماری تشدید شده  جان مادر درمعرض خطر قرار داشته است و در چنین مواردی برای حفظ جان مادر، مجوز سقط جنین صادر شده است.

وی افزود: بنابراین مجوز قانونی سقط جنین تنها در صورتی صادر می شود که یا جنین مشکل و بیماری غیرقابل درمان داشته باشد و یا سلامت و جان مادر باردار در خطر باشد.

این متخصص پزشکی قانونی با تاکید بر اینکه مجوز سقط تنها قبل از چهارماهگی جنین صادر می شود، گفت: بعد از این سن با توجه به اینکه جنین صاحب روح می شود امکان صدور مجوز حتی در صورت معلولیت و مشکلات حاد جنین وجود ندارد، اما درصورتی که جان مادر در خطر باشد جنین در هر سنی که قرار داشته باشد مجوز سقط صادر می شود و بطور معمول بعد از چهار ماهگی به جای واژه سقط جنین از واژه القای زایمان استفاده می شود.

وی افزود: بنابراین مجوز سقط جنین قانونی تنها تا قبل از چهارماهگی جنین صادر می شود مگر اینکه جان مادر در خطر باشد.

غضنفری گفت: با مراجعه خانواده به پزشکی قانونی و ارائه اسناد و مدارک در خصوص مشکل جنین یا بیماری مادر، کمیسیون تشکیل شده و اگر مشکلات تایید شود، مجوز سقط صادر می شود.

وی افزود: این مادران از طرف پزشکی قانونی به برخی بیمارستان هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعیین شده ارجاع داده شده و تحت نظر متخصص زنان و زایمان، عمل سقط جنین انجام می شود.

غضنفری خاطرنشان کرد: اگر سن جنین پایین باشد بطور معمول از دارو استفاده شده و اگر سن جنین بالا باشد القای زایمان صورت می گیرد.

مسئول کمیته سقط جنین قانونی پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل 245 پرونده درخواست سقط قانونی جنین در سال جاری گفت: از این تعداد 171 مورد منجر به صدور مجوز شده و 31 مورد هم رد شده اند و یازده پرونده هم به دلیل عدم پیگیری لغو شده اند و مابقی پرونده ها هم در دست بررسی است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان