//
کدخبر: ۴۵۴۴۸۸ //
مدیرکل‌پزشکی قانونی استان خبر داد؛

صدور ۲۳۴ "مجوز قانونی سقط جنین" در کرمانشاه/ مراجعه بیش از ۴۸‌ هزار نفر به پزشکی قانونی استان

مدیرکل‌پزشکی قانونی استان کرمانشاه از صدور ۲۳۴ "مجوز قانونی" سقط جنین در این استان طی سال گذشته خبر داد.

صدور ۲۳۴ "مجوز قانونی سقط جنین" در کرمانشاه/ مراجعه بیش از ۴۸‌ هزار نفر به پزشکی قانونی استان

نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز(۲۷ فروردین) برگزار شد.

دکتر "سلیم خانی" با اشاره به اینکه در یک سوم‌ پرونده‌های قضایی نظر پزشکی قانونی اعمال می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر در بخش آزمایشگاه و ژنتیک به عنوان بخش‌های کلیدی در پزشکی قانونی قطب استان‌های همجوار هستیم و با ارتقا سطح علمی نیروها در بخش تشریح نیز استخدامی‌های جدید دیگر نیاز به گذراندن دوره آموزشی در تهران را ندارند و در کرمانشاه آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی افزود: در حال حاضر میانگین پاسخگویی در کمیسیون‌ها، کمتر از ۱۶ روز کاری است، همچنین میانگین زمان پاسخگویی در بخش تشریح نیز به کمتر از ۵۰ روز رسیده که پایین‌تر از نُرم سازمانی است.

وی در ادامه اشاره‌ای به عملکرد این اداره‌‌ کل طی سال گذشته داشت و گفت: در سال گذشته ۲۹۲ پرونده سقط جنین در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۲۳۴ نفر مجوز قانونی سقط جنین دریافت کرده‌اند و ۵۸ نفر رد شده‌اند.

 خانی تعداد کل معاینات انجام گرفته در پزشکی قانونی استان را ۴۸‌ هزار و ۳۰۳ نفر عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۴۵ هزار‌ و ۴۴۹ نفر نفر بوده افزایش داشته است.

 این مقام‌مسئول همچنین تعداد اجساد معاینه شده در پزشکی قانونی استان طی سال گذشته را دو‌ هزار و ۴۰۷ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که دو هزار و ۵۹۳ نفر بوده کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه تعداد مصدومین کار در سال ۱۴۰۲ را ۶۸۸ نفر، تعداد افراد فوت شده در حوادث ناشی از کار را  ۴۰ نفر، تعداد افراد فوت شده در اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را ۳۳ نفر، افراد فوت شده ناشی از سوختگی را ۳۶ نفر، غرق شدگی را ۱۲ نفر و برق گرفتگی را ۱۰ نفر عنوان کرد و افزود: همچنین تعداد افراد مسموم شده با قرص برنج در استان طی سال گذشته ۷۱ نفر بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۶ نفر بوده‌اند افزایش داشته است.

به گفته خانی در سال گذشته ۵۶۳ نفر نیز بر اثر تصادف در استان فوت کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۳ نفر در تصادفات درون شهری و ۳۵۰ نفر در تصادفات برون شهری بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی در گوشه‌ دیگری از سخنانش اشاره‌ای هم به پرونده‌های قصور پزشکی داشت و گفت: ۷۰ درصد پرونده‌های قصور پزشکی در نظام پزشکی و ۳۰ درصد آن توسط پزشکی قانونی بررسی می‌شود.

 وی تعداد پرونده‌های جعل اسناد پزشکی، تصادفات ساختگی و کلاهبرداری طی سال گذشته را  ۲۴ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به سال‌های گذشته که ۱۰۴ مورد بوده است کاهش داشته است.

خانی در ادامه سخنانش به عملیات اجرایی سوله بحران اشاره کرد و بیان داشت: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری و استانداری در مورد واگذاری سوله بحران به پزشکی قانونی منعقد شده است اما زمین این سوله متعلق به اداره اوقاف است که در صورت توافق در اختیار پزشکی قانونی قرار داده خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سوله را  حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:تامین اعتبار این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

خانی همچنین اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و راه‌اندازی این سوله برای استفاده در زمان بحران را ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد که توسط سازمان پزشکی قانونی تامین خواهد شد.

وی در پایان یکی از دغدغه‌های پزشکی قانونی را نبود ابنیه و ساختمان تملیکی در شهرستان‌های استان دانست و گفت: در حال حاضر ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب تملیکی شده است و بر اساس قول‌های داده شده از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی، زمین برای ساخت ساختمان‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های کنگاور، سنقر، هرسین و قصرشیرین تامین شده و در سال جاری  عملیات کلنگ‌زنی دو شهرستان‌ کنگاور و سنقر به زمین زده خواهد شد و عملیات اجرایی ساخت مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های  هرسین و قصرشیرین نیز در دستور کار قرار دارد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان