//
کدخبر: ۴۵۶۱۵۹ //
رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور:

کرمانشاه "قرارگاه عملیاتی غرب کشور" می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت:کرمانشاه قرارگاه عملیاتی غرب کشور می‌شود.

کرمانشاه "قرارگاه عملیاتی غرب کشور" می‌شود

"محمدحسن نامی" رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در سال‌جاری، استان کرمانشاه  قرارگاه عملیاتی غرب کشور می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی و صحبت‌های انجام شده توسط رئیس سازمان امداد و نجات در این نشست تجهیزات و نیروی انسانی، لازم برای راه‌اندازی این قرارگاه عملیاتی در اختیار استان قرار داده خواهد شد اما زیرساخت‌های موجود باید توسط استان تامین شود.

 به گفته نامی این قرارگاه عملیاتی به عنوان مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تغییرات آب و هوایی زمان و مکان نمی شناسد گفت: در این حوزه پیش‌بینی و پیشگیری از بحران لازم و ضروری است.

نامی دسته‌بندی مدیریت بحران در کشور را شامل؛ پیشگیری، بازسازی و بازتوانی عنوان کرد و‌گفت: در تمامی دنیا بیشترین جمعیت در کنار آب‌های آزاد حضور دارند ولی در ایران بیشترین جمعیت در قسمت‌های کوهستانی مستقر هستند و به همین دلیل در برابر سیلاب آسیب پذیر هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مردم را ستون فقرات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و بیان داشت: مهمترین وظیفه مدیران راضی نگه‌داشتن مردم است و در این زمینه برای حفظ عوامل مردم باید آمادگی کامل برای مقابله با بحران‌های احتمالی را داشته باشیم.

نامی اضافه کرد: از ۱۴۴‌ هزار و ۶۱۰ کیلومتر  رودخانه کشور شش هزار و ۸۲۰ کیلومتر آن  از مسیر مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند که در این زمینه با اصلاح مسیر، ساحل‌سازی و انجام تمهیدات لازم می‌توان از خطرهای احتمالی در هنگام وقوع سیل جلوگیری کرد.

نامی همچنین توجه و دقت مدیران در حوزه ساخت‌ وساز‌های غیر‌مجاز را امری ضروری دانست و گفت: مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی اجازه ندهند حتی یک متر ساخت‌و ساز غیرمجاز در حوزه خدمتی آنها انجام شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان