//
کدخبر: ۴۵۶۱۵۸ //

استاندار کرمانشاه: برای ایمن‌سازی استان نیازمند ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم/ اصرار رئیس سازمان مدیریت بحران: برآورد دقیق نیست

در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان نیازمند ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و رئیس سازمان مدیریت بحران با اصرار بر اینکه برآورد انجام گرفته دقیق نیست بودجه‌ای برای این استان مصوب نکرد.

استاندار کرمانشاه: برای ایمن‌سازی استان نیازمند ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم/ اصرار رئیس سازمان مدیریت بحران: برآورد دقیق نیست

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز(هشتم اردیبهشت) برگزار شد.

" محمدطیب صحرایی " در این نشست با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی مجموعه‌ای از حوادث را پیش روی خود دارد اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در این استان، زلزله، سیل، حریق، ریزگرد و حوادث کوهستان را در این استان تجربه کرده‌ایم و در حال حاضر در زمینه حوادث کوهستان رتبه دوم کشور را داریم‌.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به مسائل و مشکلات استان در راستای مدیریت بحران‌های احتمالی داشت و گفت: ما وارث برخی از اقدامات انجام نشده مدیران قبلی در استان هستیم که وظیفه داریم این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

وی یکی از این اقدامات بی‌سرانجام را در زلزله سرپل‌ذهاب عنوان کرد و بیان داشت: اعلام جشن بازسازی مناطق زلزله استان کرمانشاه باعث شد پرونده این مناطق بسته شود و برخی از اماکن، مارکز خدماتی و سازمان‌های دولتی دست نخورده و بدون بازسازی به حال خود رها شوند.

به گفته صحرایی بحران خبر نمی‌کند ما در استان کرمانشاه انباشتی از مشکلات را پیش‌رو داریم که در مواقع بحرانی می‌تواند دردسر‌ساز باشد.

IMG_20240427_124423_253

وی مشکلات موجود در حوزه آبشوران، رودخانه قره‌سو، بافت فرسوده شهر کرمانشاه، پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها، انتقال خط لوله پساب شهر کرمانشاه به واحدهای صنعتی شرق استان، کمبود تجهیزات امداد و نجات، تجهیزات اطفاء حریق و... را از جمله دغدغه‌های موجود در استان برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی دانست و گفت: برای ایجاد آرامش نسبی در استان و رفع مشکلات موجود نیازمند ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که در صورت تامین مشکلات این حوزه‌ها برطرف خواهد شد.

در ادامه این نشست "محمدحسن نامی" رئیس سازمان مدیریت بحران‌کشور به مشکلات کمبود بودجه در بخش‌های مختلف کشور و هزینه‌های هنگفتی که در بحران‌های مختلف متقبل شده‌ایم اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار این مسائل بدهی‌های هم از دوره‌ مدیریت‌های قبلی در کشور بر دوش داریم که باید پرداخت نماییم‌.

وی با اشاره به صحبت‌های استاندار کرمانشاه و نیاز چهار هزار میلیاردی استان برای پیشگیری و رفع بحران‌های احتمالی نیز گفت: برآوردهای اعلام شده از سوی مدیران مربوطه استان در زمینه اجرای صحیح این اقدامات دقیق نیست و بر این اساس، نمی‌توانم اعتباری را برای استان تعیین و مصوب نمایم.

وی افزود: از تمام توان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه استفاده خواهیم کرد، اما با برآورد دقیق و کارشناسی شده این کار امکانپذیر است و فعلا بودجه‌ای برای این موضوع در نظر نخواهم گرفت.

شایان ذکر است؛ در گفتگوی مطبوعاتی رسانه‌های استان با رئیس سازمان مدیریت بحران، رسانه‌های حاضر در این گفتگو بر تعیین بودجه‌ای برای استان کرمانشاه در راستای پیشگیری از بحران‌های احتمالی پیش‌‌رو و اینکه هدیه‌ای به استان کرمانشاه اختصاص دهند اصرار کردند، اما نظر نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، این بود که برآورد دقیق نیست و با وجود صحبت‌های مدیرکل بحران استان مبنی بر اینکه ریز، برآورد انجام گرفته بر اساس نظرات کارشناسان تنظیم شده و در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت اما وی بر این امر مصر بود و بودجه‌ای برای استان کرمانشاه تعیین نشد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان