//
کدخبر: ۴۵۵۶۵۲ //
استاندار کرمانشاه:

حرکت دقیق‌ و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند کار قرارگاهی است

استاندار کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت:حرکت دقیق‌ و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند کار قرارگاهی است.

حرکت دقیق‌ و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند کار قرارگاهی است

 به گزارش فرتاک نیوز؛ اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۳ عصر امروز( چهارم اردیبهشت) به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور اعضای این شورا برگزار شد

"محمدطیب صحرایی" استاندار کرمانشاه اظهار کرد: امروز بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اقتضائات روز، آنچه در حوزه فرهنگ انجام می‌شود باید هدفمند و داری انسجام روزافزون باشد.

وی افزود: هرچند طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم، تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هرچند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در قله‌های افتخار ایستاده‌ایم اما قله افتخار ایران اسلامی صرفا اقتصادی و سیاسی نیست بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است.

 به گفته صحرایی، حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز به عنوان زیر‌مجموعه این قرارگاه بزرگ با فهرستی از نهادهای اثرگذار است  که با اتحاد این اعضا از پراکندگی و دوباره کاری در حوزه‌ فرهنگی جلوگیری خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه حلقه اجرایی حوزه عفاف و حجاب را حداقل ۳۰ سازمان تشکیل داده‌اند گفت: اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

 وی اشاره‌ای هم به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور داشت و افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

  صحرایی در ادامه  به ۱۰ محور مورد تاکید مقام معظم رهبری در زمینه عفاف و حجاب اشاره کرد و این ۱۰ محور را چرخش و اشباع گفتمانی، عملیات تسهیل ازدواج جوانان، عملیات لباس، ساماندهی تذکرات لسانی،  جریان‌سازی رسانه‌ای، عملیات رسانه‌ای در فضای مجازی، عملیات اغنایی و گفتگو محور با مخاطبان نوجوان و جوان، متشکل سازی  ظرفیت‌های مردمی، برنامه‌ریزی، پویش و تدارکات رویدادهای داخلی و خارجی و ساماندهی مطالبه‌گری منطقی ازمسئولین عنوان کرد و بیان داشت: در جلسات بعدی شورا این ۱۰ محور پایه گفتگوی اعضا در شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود و بر اساس این ریل‌گذاری حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین مصوبه ایجاد محلی برای عرضه لباس‌های عفیفانه و متعارف از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را امری ضروری در راستای حفظ حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: این جریان‌سازی‌ها در حوزه عفاف و حجاب نباید فصلی باشد بلکه باید به تدریج مداومت پیدا کند.

استاندار کرمانشاه همچنین اذعان داشت: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق‌محور و خیرخواهانه  را در حوزه‌ عفاف و حجاب و در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان