//
کدخبر: ۳۸۱۳۶۵ //
رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

عرضه ۲ محصول فرا‌سودمند به بازار تا پایان سال‌جاری

رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: ۲ محصول فرا‌سودمند تا پایان سال‌جاری به بازار عرضه خواهد شد.

عرضه ۲ محصول فرا‌سودمند به بازار تا پایان سال‌جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

احسان صادقی رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه یکی از اهداف مهم این دانشگاه را تولید محصولات فرا‌سودمند عنوان کرد و اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ تا‌کنون یازده  طرح فراسودمند شامل، نوشابه، تن ماهی‌، سوسیس و... در قالب  تولیدات سلامت محور در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تولید شده است و دو محصول دیگر شامل آرد فرآوری شده با ویتامینD  و رب گوجه‌فرنگی نیز در حال اخذ مجوز است که تا پایان امسال به بازار عرضه خواهند شد.

رئیس دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: با هدف کمک به بیماران دیابتی نیز محصول دیگری تولید شده که با دریافت مجوز اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش توسعه آموزشی، تحقیقات و فناوری، توسعه رشته‌ها، جذب اعضای هیات علمی، هدفگذاری طرح‌های تاثیرگذار و ارتقا فضای آموزشی و پژوهشی را از اهداف مهم این دانشکده عنوان کرد و گفت: در سال ۲۰۲۲ میلادی در حیطه پژوهش و فناوری ۱۴۵ طرح تحقیقاتی، ۷۸ مقاله بین‌المللی، ۳۸مقاله کیو وان(Q1) ارائه شده و در دو سال متوالی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در زمینه پژوهش و فناوری حائز کسب رتبه اول و دوم در بین دانشکده‌‌های علوم پزشکی سطح کشور شده‌ایم.

صادقی در پایان تعداد اعضای هیات علمی در این دانشکده را ۱۳ نفر شامل یک استاد تمام، ۴ دانشیار و ۸ استادیار عنوان کرد و گفت: ۱۳۰ دانشجو و هفت دانشجوی بین‌الملل در شش رشته تحصیلی این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. همچنین در حال حاضر دو رشته ارشد و phd هم به این تعداد رشته‌ها اضافه شده است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان