//
کدخبر: ۳۰۶۷۳۶ //

روزه بگیریم به کرونا مبتلا می شویم؟

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ماه رمضان چون افراد به مدت طولانی مایعات میل نمی‌کنند، در صورتی که در معرض ویروس قرار بگیرند احتمال چسبیدن ویروس به سلول‌های حلق بیشتر است، اما همیشه دلیل بر ابتلای بیشتر نمی‌شود.

روزه بگیریم به کرونا مبتلا می شویم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

زهره آذرکار در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: در ایام ماه رمضان افرادی که بیماری زمینه‌ای و مشکل خاصی ندارند می‌توانند روزه بگیرند.

وی افزود: ویروس کرونا برای ورود به بدن از راه سیستم تنفسی وارد می‌شود و به صورت چسبیده به سلول‌های اپیتلیال حلق و از این طریق نفوذ می‌کند؛ لذا خشک بودن حلق به چسبیدن ویروس کمک می‌کند؛ این در حالی است که مرطوب بودن مخاط یا خوردن مایعات به طور مداوم این احتمال را کاهش می‌دهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در ماه رمضان چون افراد به مدت طولانی مایعات میل نمی‌کنند، در صورتی که در معرض ویروس قرار بگیرند احتمال چسبیدن ویروس به سلول‌های حلق بیشتر است، اما همیشه دلیل بر ابتلای بیشتر نمی‌شود.

آذرکار یادآور شد: افراد سالم با مرطوب کردن دهان و حلق یا غرغره آب و نمک یا آب به تنهایی به شرطی که باعث باطل شدن روزه  نشود می‌توانند در برابر ویروس کرونا از خود مراقبت کنند .

وی با بیان اینکه تغذیه مناسب از مهم‌ترین عوامل برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود، اقفزود: یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها به اضافه تحرکات بدنی نه تنها بدن شما را در برابر بیماری آسیب پذیر نکند، بلکه می‌تواند به مقاومت بیشتر آن نیز کمک کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: اگر افراد، بیماری خاصی دارند و یا هم اکنون به کرونا مبتلا شده‌اند، حتما در مورد روزه‌داری باید با پزشک خود مشورت کرده و با صلاح دید او برای روزه گرفتن اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۷۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان