//
کدخبر: ۳۵۶۵۲۴ //

اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۵ بقعه از بقاع متبرکه استان کرمانشاه

همزمان با ایام تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ، طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

اجرای طرح نشاط معنوی در  ۱۵ بقعه از بقاع متبرکه استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : همزمان با ایام تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود :این طرح به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اجرا می شود و از راهکار‌های مؤثر ایجاد آرامش و سلامت روانی در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است .

وی خاطرنشان کرد: اگر دلسوزان نسل جوان ،برای آینده سازان  انقلاب اسلامی برنامه ای نداشته باشند ،دشمنان این خلاء را پر نموده و آنان را به برنامه های خود مشغول خواهند کرد، لذا طرح مذکور با همکاری مراکز افق و مبلغین و با هدف بهره‌گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه و در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان و در ۱۵ بقعه متبرکه کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، تعمیق باور‌های دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده از ابزار‌های روز و روش‌های جذاب همانند ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای کادرسازی مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اجرای این طرح در استان کرمانشاه را از ابتدای تیرماه تا ششم مرداد ماه عنوان کرد و گفت : در صورتی که در هر کدام از بقاع متبرکه امکان ادامه طرح وجود داشته باشد ، این طرح تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به دوره‌های این طرح نیز افزود : مباحثی که در این کلاسها آموزش داده می شود  شامل کلاس‌های آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن‌کریم، نقاشی، احکام و برگزاری برنامه‌های اردویی و تفریحی  ،خیاطی ، نویسندگی، عروسک سازی ، قالی و گلیم بافی،  نویسندگی ، آموزش رایانه  و تجلیل از برترین‌های طرح نشاط معنوی در کرمانشاه خواهد بود و مخاطبین این طرح دانش‌آموزان رده سنی ۸ تا ۱۸ سال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی گفت :با توجه به اتمام طرح نشاط معنوی قبل از شروع ماه محرم ،تمهیداتی اندیشیده شده که هیأت نوجوانان و جوانان با حضور مربیان ، مبلغان و شرکت کنندگان در طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان راه اندازی و تشکیل شود .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان