//
کدخبر: ۳۳۴۷۵۴ //
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

اول دی ماه پایانی برای نسخه نویسی کاغذی/ همه پزشکان موظف به اجرای نسخه نویسی الکترونیک هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: از اول دی ماه هیچگونه نسخه کاغذی‌ پذیرفته نخواهد شد.


اول دی ماه پایانی برای نسخه نویسی کاغذی/  همه پزشکان موظف به اجرای نسخه نویسی الکترونیک هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز(۲۴ آذرماه)برگزار شد.

امید قادری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: از اول دی‌ماه هیچگونه نسخه کاغذی پذیرفته نخواهد شد و هرگونه پرداخت به سازمانهای بیمه‌گر و تکمیلی استان خارج از نسخه نویسی الکترونیک تصرف در اموال دولتی و تخلف محسوب می‌گردد.

وی افزود: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت استان کرمانشاه عملکرد مطلوبی در زمینه نسخه نویسی الکترونیک داشته و رتبه دوم کشوری را با ۹۹ درصد پیشرفت در صدور نسخه‌های الکترونیک به خود اختصاص داده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون ۱۷ استان کشور در زمینه نسخه نویسی الکترونیک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند که نشان از برنامه ریزی دقیق در این زمینه دارد.

قادری خاطر نشان کرد: هرچند در زمینه این طرح مشکلاتی وجود دارد ولی زیر ساخت‌های آن آماده و بدون ایراد است.

مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به برخی تخلفات در مراکز درمانی و‌ مطب‌ها در مورد اخذ تعرفه بیشتر از بیمه شدگان گفت: تعرفه پزشکی با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک افزایش پیدا نکرده و در این زمینه با متخلفین برخورد خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: پزشکانی که طرف قرارداد بیمه سلامت نیستند نیز نباید از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک سر باز زنند زیرا این قرارداد بیمه‌ای اجباریست و نسخه نویسی الکترونیک نیز قانون است و از اول دی ماه با پزشکان متخلف برخورد خواهد شد.

قادری در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز گفت: هم اکنون ۳۶۰ هزار نفر شامل بیمه شده‌های  دو صندوق بیمه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بیمه سلامت همگانی از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند و ۲۷۰ پزشک خانواده نیز مشخص شده است و بیمه شدگان عزیز از طریق تماس با شماره‌ ستاره ۱۹۶۶ مربع (#۱۹۶۶*) می‌توانند از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند.

وی ویزیت و فرانشیر پرداختی به پزشکان خانواده برای مددجویان کمیته امداد را چهار هزار تومان و بیمه همگانی را شش هزار تومان عنوان کرد و افزود: کلیه خدمات بستری برای مددجویان کمیته امداد در مراکز بیمارستانی دانشگاهی رایگان و برای بیمه‌شدگان روستایی ۵ درصد و سایر اقشار ده درصد است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه تعداد پزشکان در طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده استان را ۱۶۰ پزشک شامل ۱۹ متخصص و مابقی پزشک عمومی عنوان کرد و بیان داشت: طبق دستور العمل اعلام شده به هر پزشک با یک شیفت کاری ۷۵۰ بیمه شده و در دوشیفت ۱۵۰۰ بیمه شده تعلق می‌گیرد که میانگین روزانه مراجعه به این مطب ها ۱۰ درصد است و در این زمینه بیمارانی با سابقه فشار خون و دیابت نیز شناسایی و در راستای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان پرونده آنها ستاره دار خواهد شد.

قادری در پایان یادآور شد: بیمه شدگان عزیز می‌توانند هرگونه شکایت، پیشنهاد و انتقاد خود را از طریق شماره ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت اطلاع دهند، همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ با ساز و کاری که دفاتر پیشخوان دولت دارند افراد بیمه شده می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب نمایند که در صورت  تکمیل نبودن تعداد بیماران آن پزشک این امر انجام خواهد گرفت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان