//
کدخبر: ۳۲۸۶۰۲ //
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد؛

بیش از ۳۰۶ میلیارد تومان هزینه درمانی بیمه شدگان سلامت در شش ماهه سالجاری / پایان آبان ماه خداحافظی با نسخه‌های کاغذی

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: هزینه های درمانی بیمه شدگان سلامت در ۶ ماهه سالجاری بیش از ۳۰۶ میلیارد تومان بوده است.

بیش از ۳۰۶ میلیارد تومان هزینه درمانی بیمه شدگان سلامت در شش ماهه سالجاری / پایان آبان ماه خداحافظی با نسخه‌های کاغذی
به گزارش فرتاک نیوز،

به مناسبت هفته بیمه سلامت(۳ الی ۹ آبان ) نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (سوم آبان ماه) برگزار شد.

امید قادری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: در سوم آبان ماه ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از مهرماه سال ۱۳۷۴ سازمان بیمه سلامت (خدمات درمانی سابق) تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمود که در طول ۲۶ سال بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است به طوری که در استان کرمانشاه طی این مدت تعداد بیمه شدگان ۸ برابر شده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای شامل (کارکنان دولت سایر اقشار،(خانواده معظم شهدا، ایثارگران طلاب و روحانیان، دانشجویان، مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی) روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ایرانیان و صندوق بیمه همگانی سلامت تحت پوشش هستند، که علاوه بر این ۲ هزار و ۳۵۹ نفر بیمار خاص، شامل بیماران هموفیلی تالاسمی، دیالیزی و ام اس نیز به صورت رایگان تحت پوشش می باشند.

photo_2021-10-25_15-01-53

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از جمله مهم ترین طرح های بیمه سلامت در استان کرمانشاه را اجرای طرح ملی همگانی سلامت رایگان،اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک، اجرای نظام ارجاع الکترونیک روستاییان و عشایر، اجرای پروژه تبادل الکترونیکی اسناد بستری و بستری موقت در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی، اجرای قانون پوشش بیمه همگانی سلامت ایرانیان، استقرار سامانه استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی، استقرار پروژه نسخه نویسی الکترونیک در صددرصد از مطب های پزشکان ،استقرار سامانه رسیدگی الکترونیک در ۱۸ بیمارستان دانشگاهی و۶ بیمارستان غیردانشگاهی، استقرار سامانه تایید دارو و خدمات، راه‌اندازی مرکز ۱۶۶۶ و پاسخگویی ۲۴ ساعته به بیمه‌شدگان، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی، تمدید غیرحضوری تاریخ اعتبار تمامی دفترچه‌های بیمه شدگان به منظور کاهش مراجعات حضوری، پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان برای بیماران بستری به مراکز درمانی و غیردولتی اعلام کرد.

این‌مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۹ هزار و ۷۰۹ نفر از مددجویان شهری کمیته امداد و ۱۶ هزار و ۴۷۷ نفر از مددجویان سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

وی در ادامه مجموع هزینه‌های درمانی برای بیمه شدگان در ۶ ماهه اول سالجاری را حدود ۳۰۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۴۴ میلیون و ۴۳ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی انجام گرفته و تعداد یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه نیز صادر شده است.

دکتر قادری همچنین تعداد پزشکان فعال در نسخه نویسی الکترونیک را ۴۲۶ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد مراکز درمانی فعال در نسخه پیچی الکترونیک نیز شامل (داروخانه‌ها آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، پزشکی هسته‌ای، شبکه بهداشت و درمان)را  ۲۷۳ مرکز هستند و تعداد بیمارستان‌های فعال در تبادل الکترونیک اسناد نیز ۲۴ مرکز می باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مطالبات کادر درمان نیز گفت:در نظر داریم‌ در هفته بیمه سلامت تمامی اسناد بیمه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی را که حدود ۳۳ میلیارد تومان است پرداخت نماییم که این موضوع در تاریخ استان بی نظیر است، همچنین تمامی مطالبات بخش خصوصی و داروخانه ها تا مهر ماه پرداخت شده وبقیه نیز در حال پرداخت است.

وی در گوشه دیگری از سخنانش هوشمند سازی نسخه های الکترونیکی را طرح بزرگی در راستای جلوگیری از خطاهای پزشکی و ایجاد پرونده سلامت برای بیمه شدگان دانست و افزود:طبق آخرین ارزیابی‌ها، سازمان بیمه سلامت استان کرمانشاه با پیشرفت ۹۰ درصدی جز استان‌های برتر در صدور نسخ الکترونیکی است و رتبه سوم مراکز دولتی و رتبه پنجم مراکز خصوصی را به خود اختصاص داده است که سعی داریم تا پایان آذرماه این میزان را به ۹۸ درصد برسانیم.

قادری در ادامه با اشاره به اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی با اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده علاوه بر بخش دولتی از خدمات درمانی بخش خصوصی نیز بهره مند می‌شوند.

ایشان بیان کرد:از مجموع ۳۶۰ هزار بیمه شده برای ۱۲۰ هزار نفر پزشک خانواده تعیین شده و با ۱۱۵ پزشک شامل (۱۵ پزشک متخصص و ۱۰۰ پزشک عمومی) قرارداد بسته‌ایم.

وی تصریح کرد: برای تمامی بیمه شدگان، پزشک خانواده مشخص شده است و پیامکی به آنها ارسال گردیده که بیمه شدگان در شهرستان‌ها با مراجعه به مراکز بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان می‌توانند از نام پزشک خود اطلاع یابند.

قادری اظهار کرد:هر چند مشکلات در زمینه صدور نسخ الکترونیک وجود دارد ولی بر اساس قانون تمامی پزشکان باید تا پایان آبان ماه سال جاری نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی صادر نمایند و در صورت تخلف برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در پایان افزود: بیمه شدگان عزیز میتوانند با مراجعه به سامانه غیرحضوری سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس eservices.ihio.gov.ir/esc  کلیه خدمات بیمه ای را دریافت کنند، همچنین با شماره گیری تلفن ۱۶۶۶ شکایات خود را به این سازمان اعلام نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۶۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان