//
کدخبر: ۳۱۷۲۳۹ //
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

شرط بیمه بودن هزینه‌های درمانی رعایت سیستم ارجاع است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی برای مراجعه به مراکز درمانی خصوصی باید ابتدا به «پزشک ارجاع و خانواده» خود مراجعه کنند، گفت: در صورت عدم رعایت سیستم ارجاع، تمامی هزینه‌های درمانی، آزاد محاسبه خواهد شد.

شرط بیمه بودن هزینه‌های درمانی رعایت سیستم ارجاع است
به گزارش فرتاک نیوز،

«امید قادری» افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند برای اطلاع از نام پزشک خانواده خود، به پنل شهروندی بیمه سلامت به آدرس eservices.ihio.gov.ir/esc و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی گفت: در شهرستان های صحنه، هرسین، پاوه و سنقر پزشک خانواده شهری در صندوق بیمه سلامت همگانی اجرا شده و اطلاع رسانی لازم انجام شده است و به مرور در سایر شهرستان ها هم اجرا می شود.

به گفته قادری، در این طرح، بیمه شده از پزشک عمومی خود خدمات درمانی را دریافت می کند و در صورت تجویز پزشک عمومی، با مراجعه به پزشک متخصص خدمات را دریافت می کند.

او افزود: پیش از این بیمه شدگان این صندوق فقط با مراجعه به مراکز درمانی خدمات دریافت می کردند که با رعایت سیستم ارجاع، اکنون می توانند از بخش خصوصی هم استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه شده ها می توانند تنها با پرداخت ۶ هزار تومان از ویزیت پزشک عمومی و ۱۰ هزار ۵۰۰ تومان از پزشک متخصص استفاده کنند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان