//
کدخبر: ۱۹۵۶۹۴ //
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه خبر داد:

صرفه جویی ۳۰ درصدی هزینه‌ها با استقرار نظام الکترونیک سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: با استقرار نظام الکترونیک سلامت در استان ۳۰ درصد از هزینه‌های این سازمان کاهش پیدا می‌کند.

صرفه جویی ۳۰ درصدی هزینه‌ها با استقرار نظام الکترونیک سلامت
به گزارش فرتاک نیوز،

کیومرث مظفری صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: بر این اساس تاکنون تمام مطالبات فروردین ماه بخش غیردولتی و حدود ۷۰ درصد مطالبات دانشگاهی و همچنین هزینه های اردیبهشت مراکز درمانی شهرستان هایی که به نسخه نویسی الکترونیک و وصل شدن پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پوشش بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد وخاطرنشان کرد: در این صورت مددجویان کمیته امداد می‌توانند بدون هیچ گونه تغییری خدمات مورد نیاز درمانی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح همانند گذشته درمان مددجویان با رعایت سیستم ارجاع و پزشک خانواده انجام می‌شود، گفت: تعداد افراد مشمول این طرح در استان کرمانشاه ۵۰ هزار نفر است که تا کنون ۳۰ هزار نفر آنها تحت پوشش قرار دادیم و در اجرای این طرح تا کنون رتبه اول کشور قرار داریم.

مظفری بیان داشت: در راستای استقرار نظام الکترونیک سلامت، نسخه‌نویسی الکترونیک تا پایان امسال در همه مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان اجرایی خواهد شد البته این در صورتی است که تکلیف ما فقط پوشش ۳۰ درصد است.

وی پیش بینی کرد که با استقرار نظام الکترونیک سلامت در استان کرمانشاه دست‌کم ۳۰ درصد هزینه‌های این سازمان کاهش پیدا کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: تا کنون شهرستانهای هرسین، کنگاور، صحنه و جوانرود به این سامانه متصل شده اند و به این لحاظ جزو سه استان برتر در کشور هستیم.

وی بیمه افراد مجهول الهویه را نیز از برنامه‌های دیگر این سازمان در سال ۹۸ برشمرد و تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی هزینه بستری این افراد با رعایت موارد قانونی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مظفری گفت: کنترل فشار خون نیز یکی دیگر از مباحث مهمی است که به صورت یک طرح ملی در استان در حال برگزاری است و بسیاری از دستگاههای اجرایی و مردم به این طرح پیوستند.

وی تصریح کرد: این طرح ضمن تضمین سلامت مردم در کاهش هزینه‌های درمانی و همچنین کاهش بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی نیز تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد با افزایش مددجویان کمیته امداد به تعداد بیمه شدگان در حال حاضر تعداد بیمه شدگان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۶۲.۵ درصد از جمعیت استان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مظفری با بیان اینکه ۱۰۴۰ موسسه درمانی تحت قرارداد ما هستند، گفت: هزینه بیمه شدگان در سال ۹۷ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این محل حدود ۵۰ میلیارد تومان مربوط به خدمات سطح یک روستاییان، ۲۵ میلیون تومان مربوط به بیماران خاص، ۵۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه دارو است.

وی عنوان کرد: ۱۴ درصد از کل هزینه‌ها مربوط به هزینه ۲ رو می شود و اگر به نسخه‌نویسی الکترونیک مجهز شویم قطعاً این میزان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شناسایی ۱۷۰۰ بیمار خاص در استان، گفت: این بیماران شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس و بیماران دیالیزی هستند که همگی تحت پوشش بیمه سلامت بوده و بسیاری هزینه‌های درمانی آنها رایگان است.

وی همچنین گفت: زندانیانی که فاقد هر گونه بیمه ای هستند تا زمانی که از زندان آزاد می شوند در تعهد بیمه سلامت هستند.

مظفری اظهار داشت: سامانه ارتباطی مردم با سازمان بیمه سلامت به شماره ۱۶۶۶ با هدف صیانت از حقوق بیمه شدگان و حفاظت مالی و احصاء ایرادات و اشکالات به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات، شکایات و راهکارهای شهروندان است

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان