//
کدخبر: ۳۲۵۸۱۷ //

فوق تخصص قلب:عرق سرد یکی از نشانه های بیماری قلبی است

یک فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی با اشاره به دردهای ادامه دار قفسه سینه گفت: عرق سرد یکی از نشانه ها و علائم بیماری قلبی است.

فوق تخصص قلب:عرق سرد یکی از نشانه های بیماری قلبی است
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن میرزایی عصر چهارشنبه در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز جهانی قلب افزود: برخی تصور می کنند عرق سرد به دلیل طبع سرد بدن است لذا سعی می کنند با خوراندن داروی گیاهی به بیمار مشکل را برطرف کنند غافل از اینکه عرق سرد هشداری برای حمله قلبی است.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد علائم قلبی را جدی نمی گیرند؛ تصریح کرد: بسیار دیده می شود افراد در خواب شبانه دچار سکته می شود.

میرزایی گفت: عرق سرد، احساس سوزش سر دل که با درد معده اشتباه گرفته می شود، داشتن درد های قفسه سینه و  کتف به مدت پنج دقیقه از علائم بیماری قلبی است.

وی با اشاره به اینکه افراد در سنین ۴۰ تا ۴۵ سالگی به بعد هر یک ماه قلب خود را چک کنند تصریح کرد: درد سینه از علائم هشدار و اگر تمام سینه را گرفتار کند مهم است.

وی ادامه داد: اگر درد قفسه سینه نقطه ای و به صورت تیر کشیدن و آنی باشد درد قلبی محسوب نمی شود امّا اگر این درد حداقل پنج دقیقه طول کشید و یا اینکه حس سوزش در سینه بروز کرد مهم است.

وی بیان کرد: گاهی علائم قلبی با علائم گوارشی نیز همراه است که در این زمان نیز نباید سهل انگاری کرد.

این متخصص داخلی بیان کرد: افراد دردهای ناحیه  معده، فک،  شانه سمت چپ یا سمت راست و عرق سرد را جدی بگیرند.

بیشتر سکته های قلبی شب رخ می دهد یا روز ؟

وی بیان کرد: خون بیشتر در مواقع شب و بامداد به دلیل فرایند فیزیولوژی بدن در رگ ها و عروق لخته می شود و همین موجب مسدود شدن رگ ها و سکته می شود.

دکتر میرزایی گفت: هفت فاکتور خطر را برای پیشگیری از خطر سکته قلبی باید جدی گرفت یکی از این فاکتور ها ارث است یعنی اگر پدر یا مادر کمتر از ۵۵ سالگی دچار سکته قلبی شده یا آنژیو گرافی کرده و فنر گذاشته باید مهم تلقی شود زیرا ممکن است برای فرزندان هم سکته قلبی اتفاق بیفتد.

وی داشتن بیماری دیابت را از دیگر فاکتورهای سکته قلبی عنوان و اظهار کرد: افراد نسبت به کنترل دیابت و قند خون به طور مداوم وسواس به خرج دهند و قند خون خود را تنظیم کنند.

وی همچنین فشار خون را از دیگر فاکتورهای خطر سکته برشمرد و گفت: فشار خون بالای ۱۴ خطر جدی است که سلامت فرد را تهدید می کند و فرد را به سمت بیماری های چشمی، سکته ها و حملات قلبی و مغزی سوق می دهد.

فوق تخص بیماری های قلبی و عروقی بیان کرد: فاکتور استعمال دخانیات نیز یکی از عوامل سکته است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل وزن در پیشگیری از سکته ها و ناراحتی های قلبی مهم است لذا سعی کنید وزن را کنترل و ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی و یا دوچرخه سواری کنید.

میرزایی در آخر استرس های روزانه را در بروز حمله قلبی مهم عنوان کرد و گفت: بیشتر مردم به دلیل استرس کاری و شغلی، یا استرس تحصیلی و بدهی ها و مشکلات خانوادگی دچار بیماری قلبی می شوند که بهتر است استرس ها را کاهش دهند تا قلبی سالم داشته باشند.

رفسنجان با جمعیت ۳۷۶ هزار نفر در ۱۰۰ کیلومتر شمال کرمان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان