//
کدخبر: ۳۲۳۳۳۶ //
معاونت فرهنگی،دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تامین اعتبار ۴ میلیارد تومانی تجهیز خوابگاههای دانشجویی/پوشش ۱۰۰ درصدی متقاضیان دریافت وام دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

معاونت فرهنگی،دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ازتامین اعتبار ۴میلیارد تومانی برای تعمیروتجهیز خوابگاههای دانشجویی در کرمانشاه خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته برای تعمیر و تجهیز خوابگاههای دانشجویی ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

تامین اعتبار ۴ میلیارد تومانی تجهیز خوابگاههای دانشجویی/پوشش ۱۰۰ درصدی متقاضیان دریافت وام دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاونت فرهنگی،دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۶ شهریورماه) برگزار شد.

دکتر محمدرضا غلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات این معاونت اظهار کرد: طی چهار سال گذشته با توجه به شرایطی خاصی که در استان حاکم بود دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تمامی بحران ها اعم از سیل، زلزله،اغتشاشات و کرونا نقش محوری داشت و به ارائه خدمت پرداخت.

وی با اشاره به خوابگاه‌ها به عنوان مهمترین بخش خدمات دانشجویی گفت:حدود ۵ میلیارد تومان طی چهار سال گذشته صرف بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی شده و در این زمینه خوابگاه آیت الله طالقانی دانشگاه به عنوان خوابگاهی با تاسیسات و تجهیزات قدیمی تجهیز و نوسازی گردید و۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای ساخت و تجهیز خوابگاههای دیگر تامین شده که در حال حاضر مشغول انجام مناقصات این پروژه‌ها هستیم.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی را ۱۶۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: درحال حاضر خوابگاهی در مجتمع بوستان در دو فاز با ۹۵۰۰ متر زیر بنا و گنجایش ۴۰۰ نفر در حال ساخت است که عملیات اجرایی فاز اول این پروژه با اعتبار ۱۳/۵ میلیارد تومان انجام شده و فاز دوم نیز با جذب وام ۵۰ میلیاردی از بانک صادرات انجام خواهد شد.

دکتر غلامی همچنین از تجهیز و راه‌اندازی ۹ واحد خوابگاه پسران بهسازی خوابگاه ۴۰ واحدی شهید مطهری و تعمیر و ورود خوابگاه شهید مفتح به چرخه دانشگاه از اول مهرماه خبر داد و تصریح کرد:با وجود مشکلاتی که بیماری کووید ۱۹ ایجاد کرد خوابگاه های دانشگاه هیچگاه تعطیل نشد و واحدهای کارآموزی و کار ورزی در دانشگاه دایر بود.

وی ارائه خدمات دانشجویی در خوابگاه‌ها را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت:طی این مدت ۲۲۳ مورد تست از دانشجویان انجام گرفت که تست ۸ نفر از این تعداد مثبت اعلام شد و در این زمینه شرایط قرنطینه و بهداشتی برای این افراد تامین گردید.

این مسئول در ادامه با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه نیز بیان داشت:جز اولین دانشگاه‌هایی بودیم که ۹۸ درصد دانشجویان را واکسینه کردیم و اگر شرایط حضور در کلاسها اعلام شود با بازگشایی مشکلی نداریم.

 دکتر غلامی در ادامه با اشاره به پرداخت وام های دانشجویی نیز گفت: تا سال ۹۶ صندوق رفاه دانشجویی مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی برای پرداخت وام‌های دانشجویی در نظر گرفته بود که با رایزنی‌های انجام شده این میزان به بیش از ۷ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و تقریبا تمامی‌افرادی که متقاضی دریافت وام دانشجویی بودند پوشش داده شدند.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش  گفت:طی مدت شیوع بیماری کرونا سالن‌های غذاخوری دانشگاه تعطیل بوده ولی آشپزخانه تعطیل نشده است و کماکان به طور میانگین روزانه ۳۰۰ پرس غذا برای وعده‌های ناهار و شام  دانشجویان با نظارت کامل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ شده است همچنین اقلامی که در لیست تغذیه  ناسالم قرار داشتند حدف شدند.

وی از جمله اقدامات حوزه تربیت بدنی در معاونت فرهنگی، دانشجویی را هم تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: تعمیر و بهسازی استخر دانشگاه، راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان، نوسازی سالن ورزشی شهدا، اصلاح و بهسازی سالن فجر، فعال سازی انجمن ورزشی خواهران و برادران و اجرای برنامه‌های کوهنوردی با فاصله گذاری از جمله دیگر اقدامات حوزه تربیت بدنی در معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده است.

دکتر غلامی در ادامه ارائه مشاوره به دانشجویان مشروطی و کمیسیون های موارد خاص را از جمله اقدامات دیگر این معاونت اعلام کرد و گفت:اداره مشاوره مطابق با استانداردهای کشوری در دانشگاه راه اندازی شده که علاوه بر مشاوره  بر وضعیت تحصیلی دانشجویان نیز نظارت دارد.

وی افزود:در زمینه پایش وضعیت روحی و مذهبی دانشجویان نیز پرسشنامه‌ای تنظیم شده که بر اساس آن تا پایان دوره تحصیل هر ساله این پرسشنامه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و با پایش و سنجش آنها و اتفاقاتی که طی این دوره افتاده میزان رشد و کاهش روحیه و سطح مذهبی بودنشان تشخیص داده خواهد شد.

دکتر غلامی در ادامه با اشاره به تشکیل اردوهای جهادی دانشجویی نیز تصریح کرد: هم اکنون ۴۵۰ دانشجو درگیر واکسیناسیون هستند و در این زمینه پایگاه معاونت فرهنگی نیز تجهیز شده که هم متعلق به بسیج دانشجویی است و هم کارهای فرهنگی و هم واکسیناسیون انجام می‌دهد،و حدود ۳۰ نفر از دانشجویان جهادی ترم آخر پرستاری هم در بیمارستان امام رضا (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به جشنواره های شاخص قرآنی و فرهنگی در کشور نیز گفت:درصد مشارکت دانشجویان در جشنواره‌های قرآنی از ۲۷ درصد درسال ۹۶ به ۵۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است و از کسب تعداد ۸ مقام برتر در سال ۹۶ به کسب ۳۱ مقام رسیده‌ایم  و از رتبه ۲۵ کشوری به رتبه دوم کشوری دست یافته ایم‌.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان