//
کدخبر: ۱۶۲۶۸۸ //

تحصیل ۲۳۵ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد دانشجویان خارج از کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ۲۳۵ دانشجو می‌رسد.

تحصیل 235  دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا غلامی با بیان اینکه دانشجویان از کشورهای مختلف برای علم آموزی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: دانشجویان کشورهایی همچون نروژ، آلمان، سومالی ، پاکستان، عراق و کشورهای دیگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را برای کسب علم و دانش انتخاب کرده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه 5 میلیارد تومان طی دو سال گذشته برای بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه هزینه شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خوابگاه در اختیار دانشجویان ملی و روزانه قرار می‌دهد ولی براساس آیین نامه اسکان دانشجویان ابلاغی از وزارت بهداشت تعهدی برای در اختیار قرار دادن خوابگاه برای دانشجویان پردیس و بین‌الملل ندارد.

وی با بیان اینکه قریب 1500 نفراز دانشجویان در خوابگاهای دانشگاه علوم پزشکی ساکن هستند، بیان کرد: خوابگاه دختران شامل خوابگاه مفتح، بوستان، طالقانی و بنت الهدی با حدود 819 و خوابگاه پسران شامل مفتح، بوستان و شهید الوانی که هم‌اکنون 589 نفر از دانشجویان در آن ساکن هستند.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت برخلاف وزارت علوم و سایر دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی و دانشجویی ادغام شده است، افزود: در مورد تشکل‌ها و انجمن‌های اداره فرهنگی دانشگاه 29 کانون دانشجویی در حیطه‌های فرهنگی هنری، 5 کانون مذهبی و 28 انجمن علمی که بحث‌های علمی در آن برای دانشجویان با رشته خود در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان متولی گروه دانشجو، کارمند و اعضای هیئت علمی است، افزود: این دانشگاه متولی 5000 دانشجو، 16 هزار کارمند و 400 نفر از اعضای هیئت علمی است.

وی با بیان اینکه قریب به 15 روانپزشک و روانشناس در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حضور دارد و هر دانشجو با داشتن پرونده الکترونیک سلامت از صحت سلامت روحی و جسمی بررسی می‌شود، بیان کرد: اداره مشاوره در تمام دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها بر اساس جدول زمانبندی مشخص در حال فعالیت است و خدمات مشاوره به دانشجویان در سطح یک برای مشکلات جزیی و در سطح دو برای مشکلات حاد مانند مسائل عاطفی و در سطح سه مراجعه به روانپزشک به دانشجویان ارائه خدمت می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یک خط تلفنی شبانه روزی پاسخگوی مسائل دانشجویان است، بیان کرد: مشکلات در روابط عاطفی زمینه ساز آسیب‌های جتماعی دیگر در دانشجویان می‌شود بنابراین تمام سعی مسئولان گروه مشاوره بر این است که راه حل‌های مناسبی برای این آسیب جدی در دانشجویان شود.

دکتر غلامی از دانشجویان به عنوان سرمایه و آینده‌سازان کشور یاد کرد و گفت: حضور مشاوران متخصص در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فرصتی برای تقویت روحیه دانشجویان و افزایش نشاط در دانشگاه‌ ها است و بی‌شک با استمرار بیشتر مشاوران در دانشگاه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۶۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان