//
کدخبر: ۱۵۶۶۲۷ //
در مراسم تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی عنوان شد:

کسب رتبه اول پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از میان دانشگاههای تیپ ۲ کشور

مراسم تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع)برگزار شد.

کسب رتبه اول پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از میان دانشگاههای تیپ 2 کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فرید نجفی معاونت تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی که در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع)برگزار گردید، به قیاس این دانشگاه و اساتید آن نسبت به دیگر دانشگاه ها اشاره نمود و در این خصوص گفت: ما از دانشگاه هایی هستیم که 19 ‌نفر عضو هیات علمی پژوهشی داریم وتعداد مقالات چاپ شده ما در قیاس با دانشگاههای دیگر در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

نجفی افزود : در زمینه مقالات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دانشگاههای تیپ یک مثل اهواز و کرمان پیشی گرفته است و رتبه اول کمیته دانشجویی و بزرگترین کنگره تحقیقات به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شده است.

در ادامه این مراسم مرادی رییس دانشگاه علوم  پزشکی به ایارد سخن پرداخت و گفت: استفاده از منابع موجود در بحث فناوری به خلاقیت و نوآوری و توسعه علمی نیاز دارد و اگر توسعه علمی را به توسعه پایدار برسانیم این امر محقق می شود.

مردادی افزود : دانشگاه ها باید علاوه بر آموزش به تحقیقات هم بپردازند.

وی گفت :از نظر کیفی مقالات ما رشد افزایشی دارد و ایران برای اولین بار توانسته با تولید 25 هزارو 500 مستند علمی جز رتبه های برتر قرار بگیرد.

مرادی گفت : از نظر تعداد مقالات علمی در رده دانشگاه های برتر هستیم و رتبه هشتم فناوری را در کشور داریم.

وی اصلی ترین چالش فرهنگ را، پژوهش دانست و افزود: رقابتی در کشورهای توسعه یافته در بحث پژوهش وجود ندارد گاهی دیر بازده بودن پژوهش باعث می شود به آن توجه نکنیم.

مرادی در ادامه افزود: از منابع انسانی و اقتصادی باید در راستای توسعه کشور استفاده کنیم واخلاق در پژوهش  را رعایت کنیم و گفت : هدف اصلی ما حل مشکلات استان و کشورمان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در حوزه فناوری یکی از شرکتهای ما اولین محموله دارویی کشور را تولید کرد و به فروش رساندـ

وی در ادامه از  ثبت 36 اختراع ملی در بازه یک ساله اخیر در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: در زمینه ارتباط با صنعت 3 فقره قرارداد به مبلغ 395 میلیون و 410 هزار ریال تا آبان ماه 97 منعقد شده است.

photo_۲۰۱۸-۱۲-۳۰_۱۵-۳۸-۰۶

وی تصریح کرد : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول پژوهش از میان دانشگاههای تیپ 2 کشور را کسب کرده است.

مرادی در ادامه از اخذ مجوز برگزاری بیستمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور که مرداد ماه 98 در  کرمانشاه برگزار می شود خبر داد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر، نشان پژوهش گران فناور، حمایل پژوهشی دانشگاه و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.

photo_۲۰۱۸-۱۲-۳۰_۱۵-۳۸-۱۰

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان