//
کدخبر: ۳۲۲۹۷۷ //
معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه:

تحویل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان داروی کرونا به مراکز دانشگاهی طی یکسال و نیم گذشته/هر بیمار کرونایی میانگین ۳ میلیون تومان اکسیژن مصرف می‌کند

معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از تحویل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان داروی کرونا به مراکز دانشگاهی طی یکسال و نیم گذشته خبر داد.

تحویل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان داروی کرونا به مراکز دانشگاهی طی یکسال و نیم گذشته/هر بیمار کرونایی میانگین ۳ میلیون تومان اکسیژن مصرف می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر قباد محمدی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری که امروز (۱۳ شهریور ماه) برگزار شد اظهار کرد: داروهای بیماران کرونایی در کمترین زمان ممکن در استان تامین شده است و در این زمینه کمبود دارویی در استان وجود ندارد.

تحویل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان داروی کرونا به مراکز دانشگاهی طی یکسال و نیم گذشته

 وی افزود:طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارو و تجهیزات مدرن و ۸۰ میلیارد تومان داروی رمدسیویر به بیمارستان‌های دانشگاهی استان تحویل داده شده است.

 در زمینه تامین اکسیژن بحرانی نداشته ایم

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از اساسی ترین نیازهای بیماران  کرونایی را اکسیژن دانست و گفت: طی این مدت اکسیژن مورد نیاز این دسته از بیماران به طور بی‌سابقه‌ای در استان تامین شده و بیش از ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های دانشگاهی و۲ مخزن ۲۰و ۲۵ تنی در بیمارستان فارابی و امام رضا (ع) نصب شده است که در زمینه تامین اکسیژن با بحران برخورد نکرده ایم.

۴۰ میلیارد تومان هزینه خرید دستگاه‌های  تامین اکسیژن در استان شده است/هر بیمار کرونایی به طور میانگین ۳ میلیون تومان اکسیژن استفاده می‌کند.

دکتر محمدی هزینه دستگاه‌های خریداری شده برای تامین اکسیژن مورد نیاز استان راحدود ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هر بیمار کرونایی به طور میانگین ۳ میلیون تومان اکسیژن استفاده می‌کند.

۵۰ هزار بیمار کرونایی طی یکسال و نیم گذشته در بیمارستان های دانشگاهی بستری شدند

 وی تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی استان طی یکسال و نیم گذشته را بیش از ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: هزینه تامین و تولید اکسیژن این افراد ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است و تمام افرادی که سطح اکسیژن آنها کمتر از ۹۰ باشد در بیمارستان بستری می‌شوند.

بیماران کرونایی در بخش آی‌سی یو ۳۰ لیتر در دقیقه اکسیژن مصرف می‌کنند

این مسئول مصرف اکسیژن بیماران کرونایی در بخش آی‌سی یو را ۳۰ لیتر در دقیقه در بخش‌های دیگر باحال خوب را ۵ لیتر در دقیقه و با درگیری بیشتر ریه را بیش از ۱۰ تا ۲۰ لیتر در دقیقه عنوان کرد.

تعداد کل دستگاه‌های‌اکسیژن ساز استان ۴۷ دستگاه است

محمدی همچنین تعداد کل دستگاه‌های اکسیژن ساز استان را حدود ۴۷ دستگاه عنوان کردوگفت: با توجه به نصب اکسیژن ساز در بیمارستان صحنه و اسلام آباد هم‌اکنون با کمبود اکسیژن در استان مواجه نیستیم ولی به منظور پیشگیری  ۲هزار کپسول اکسیژن نیز علاوه بر دستگاه‌های اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها تحویل داده شده که هزینه هر کپسول و متعلقاتش ۶ میلیون تومان است وجمعا ۱۸ میلیارد تومان برای تامین این کپسول‌ها هزینه شده است.

در حال حاضر حدود ۴۲۰ تخت ویژه در استان داریم.

 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: قبل از شیوع کرونا در کل بیمارستان‌های دانشگاهی حدود ۲۷۰ تا۳۰۰ تخت ویژه داشتیم که هم اکنون بیش از ۱۰۰ تخت به این تعداد افزوده شده و در حال حاضر حدود ۴۲۰ تخت ویژه در استان وجود دارد.

 خرید ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای با ارز ۴۲۰۰ تومانی استان طی چهار سال گذشته

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به تامین   تجهیزات پزشکی سرمایه ای نیز گفت: اقدامات خوبی طی چهار سال گذشته انجام گرفته است و  در این زمینه ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای با ارز آزاد به ارزش ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان در استان خریداری شده است.

دکتر محمدی خرید ۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن ۲ دستگاه ام‌آرآی یک دستگاه پت اسکن جهت درمان بیماران سرطانی تامین و تجهیز کامل ۵ بیمارستان پاوه،اسلام‌آباد غرب، گلستان،سرپل ذهاب و مرکز نسیم در بیمارستان امام رضا(ع) را از جمله اقدامات انجام گرفته در معاونت غذا و دارو طی چهار سال گذشته عنوان کرد.

میزان اسید چرب ترانس در روغن‌های مصرفی استان به کمتر از ۰/۵ درصد رسیده است

  وی همچنین از نصب نشانگر رنگی تغذیه به منظور مشخص کردن میزان قند،چربی‌و‌ اسید چرب ترانس روی صددرصد محصولات غذایی استان خبر داد و افزود:اسید چرب ترانس در روغن های مصرفی تولید شده در کشور ۲ درصد است که این میزان در استان به پایین تر از ۰/۵ درصد رسیده است همچنین میانگین استفاده اسید چرب ترانس در تولیدات صنایع غذایی در کشور ۵ درصد است و در کرمانشاه این میزان کمتر از ۲ درصد می‌باشد که درسلامت قلب و عروق مصرف کننده تاثیر بسزایی دارد دارد.

کاهش ۱۰ درصدی میزان استفاده از نمک درتولیدات صنایع غذایی استان

  دکتر محمدی در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی میزان استفاده از نمک درتولیدات صنایع غذایی استان نیزخبر داد و بیان کرد :کمترین میزان نمک در تولید رب گوجه فرنگی استان استفاده می‌شود.

نصب صددرصدی برچسب بر روی محصولات تراریخته استان

 معاونت غذا و دارو استان از دیگر اقدامات این معاومت را نصب صد درصدی برچسب بر روی محصولات تراریخته استان، استفاده از سامانه تی‌تک در جهت اعلام قیمت مصوب محصولات ازرسوی وزارت بهداشت،طرح پی‌،ام‌،اس در جهت نمونه برداری از کالاهای فروشگاهی علاوه بر پایش در کارخانه‌ها،پایش محصولات کشاورزی و اندازه گیری میزان استفاده از آفت‌کش ها در میوه و سبزیجات عنوان کرد و اظهار داشت: طی۴ سال گذشته ۲۱۵ مجوز بهره‌برداری در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و ۱۴۲ مجوز تولید صادر شده است.

انجام ۱۶ هزار نمونه آزمایشگاهی در چهار سال گذشته

این‌مسئول ارتقا ساختمان معاونت غذا و دارو و راه اندازی آزمایشگاه فیزیک و شیمی و انجام ۱۶ هزار نمونه آزمایشگاهی در چهار سال گذشته را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد و گفت: ۱۰۵ هزار تن موادغذایی شامل موادآشامیدنی، آرایشی و بهداشتی طی چهار سال گذشته در استان معدوم شده که ۸۰۰ هزار تن از این محصولات برنج بوده است.

صدور مجوز برای ۵۰ داروخانه طی چهار سال گذشته

محمدی همچنین تعداد بازدید های انجام گرفته از واحدهای تحت نظارت این معاونت طی ۴ سال گذشته را بیش از ۳۰ هزار بازدید عنوان کرد و افزود: برای بیش از ۵۰ داروخانه نیز مجوز صادر شده است و هم اکنون در کل استان۳۰۰ داروخانه فعال وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود کشوری سرم درمانی در داروخانه ها نیز گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته در استان قبل از کمبود سرم حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار صرف خرید سرم برای مراکز بیمارستانی انجام گرفت که در این زمینه کمبودی در مراکز دانشگاهی دیده نشد ولی به دلیل تعطیلی کارخانه سرم سازی کمبودهایی در بخش تامین سرم برای بیماران سرپایی ایجاد شد که هم اکنون این مشکل به طور نسبی‌حل شده و درتلاشیم  بحران کمبود سرم به طور کامل در استان برطرف شود.

امروز بزرگترین محموله واکسن به استان وارد می‌شود و کمبودی در زمینه تزریق واکسن در استان وجود نخواهد داشت

 دکتر محمدی در پایان با اشاره به تعطیلی بعضی از مراکز واکسیناسیون نیز گفت:امروز بزرگترین محموله واکسن به استان وارد می‌شود و کمبودی در زمینه تزریق واکسن در استان وجود نخواهد داشت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان