//
کدخبر: ۳۰۸۱۱۰ //
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

۷۵ درصد نامزدهای شورای شهرهای استان در هیات های نظارت تایید صلاحیت شدند/ ۲۳۹ نفر رد صلاحیت و ۵۶ نفر نیز انصراف دادند

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس اعلام هیأت نظارت 812 نفر از داوطلبین برای رقابت در انتخابات شوراهای 34 شهر استان تأیید و 239 نفر نیز رد صلاحیت شده اند.


۷۵ درصد نامزدهای شورای شهرهای استان در هیات های نظارت تایید صلاحیت شدند/ 239 نفر رد صلاحیت و 56 نفر نیز انصراف دادند

جلیل بالایی در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس برنامه روزشمار انتخابات ششمین دوره­ی شوراهای اسلامی شهر و روستا دیروز آخرین فرصت اعلام اسامی تإیید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر بود و امروز هیأت نظارت به موجب قانون تکلیف دارد که نتایج بررسی را به فرمانداران اعلام و روسای ستاد انتخابات شهرستانها نیز نتایج بررسی صلاحیت ها را به صورت محرمانه و مکتوب به داوطلبین اعلام کنند.

به گزارش فرتاک نیوز، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه ضمن تشریح و تجمیع آمار تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای 34 شهر استان گفت: از مجموع 1107 نفر داوطلب، 56 نفر انصراف، 812 نفر تایید و 239 نفر نیز توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شدند که نشان می دهد تقریبا ۷۵ درصد داوطلبان تایید و ۲۵ درصد نیز در این مرحله با اعلام هیأت نظارت رد صلاحیت شده اند.

وی افزود: داوطلبین نیز از 9 الی 12 اردیبهشت ماه به مدت 4 روز مهلت دارند شکایات خود را در خصوص رد صلاحیت تحویل دهند و هیأت نظارت استان نیز در بازه زمانی 10 روز موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام نماید و در واقع در تاریخ ۲۴ اردیبهشت نظر قطعی هیات نظارت استان به داوطلبان خواهد شد. و این کار بر اساس سلسله مراتب تایید صلاحیت است اگر افرادی که رد صلاحیت شود اعتراضی داشته باشند پرونده به مراجع بالاتر ارجاع یعنی هیأت نظارت استان ارجاع داده می شود.  

بالایی ادامه داد: در شهرستانها اسلام آباد غرب با 92، سنقر با 87 و دالاهو با 84 درصد بیشترین تایید صلاحیت ها را توسط هیأت نظارت داشته اند و صحنه با ۴۸، هرسین و سرپل ذهاب نیز با 65 درصد کمترین میزان تایید صلاحیت ها را به خود اختصاص داده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در شهرستان کرمانشاه 214 نفر برای مجموع شهرها تایید صلاحیت داشته ایم  و 71 نفر رد صلاحیت شده اند که نشان می دهد 73 درصد تایید و 27 درصد در هیات های نظارت رد صلاحیت شده اند.

بالایی مشارکت پرشور در انتخابات در کنار رقابت،؛ سلامت و امنیت را از اصول و ارکان انتخابات برشمرد و بیان کرد: در همه 34 شهر شرایط رقابت انتخاباتی را داریم و بر اساس آمار اعلام شده امروز برای هر کرسی از مجموع 182 کرسی،  4.5 نفر در شوراهای شهر رقابت خواهند داشت.

وی افزود: در کرمانشاه برای هر کرسی 13 نفر، اسلام آباد غرب 12 نفر، گیلانغرب 9 نفر که به عنوان بیشترین میزان رقابت می توان به آنها اشاره کرد و در گودین، بیستون و نودشه نیز کمترین رقابت با کمتر از 2 نفر برای هر کرسی را داریم.

بالایی به تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات روستاها و تیره های عشایری نیز اشاره داشت و گفت: در مجموع 9 هزار و 41 نفر برای انتخابات شورای 1769 روستا و تیره های عشایری داوطلب شده اند و فقط در 30 روستا امکان برگزاری مهیا نشد که تقریبا 98.5 درصد روستاها شرایط برگزاری را دارند و در بازه زمانی مشخص اسامی تایید صلاحیت ها توسط هیأت های اجرایی و انتخابات اعلام می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان