//
کدخبر: ۲۰۴۶۸۹ //
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان قدس پاوه مطرح کرد؛

طرح تحول سلامت با اولویت"پیشگیری" ادامه می‌یابد

وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان پاوه از ادامه طرح تحول سلامت با اولویت پیشگیری خبر داد.

 طرح تحول سلامت با اولویت"پیشگیری" ادامه می‌یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی گفت : کاهش مرگ و میر زنان و کودکان و کاهش بیماری های واگیر از جمله این دستاوردها است. همچنین حرکت های خوبی در زمینه کاهش بیماریهای غیر واگیر در کشور صورت گرفته است.

 وی افزود: در اجرای طرح بسیج ملی فشار خون همه همکاری موثری داشتند و این طرح یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه سلامت محسوب می شود و پیام تبریک دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به رهبر معظم انقلاب در خصوص این دستاورد، نشانه بزرگی این طرح در اوج تحریم ها دانست.

وزیر بهداشت اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در مرحله اول شامل توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی، کاهش پرداختی از جیب مردم و رسیدگی به بیماران صعب العلاج بود اما در مرحله دوم این طرح تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری و نیز توسعه زیرساخت ها در مناطق کمتر برخوردار برای ما حائز اهمیت و در اولویت است.

دکتر نمکی تصریح کرد: برای توسعه عدالت در سلامت باید بیشترین سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار صورت گیرد.

وی بیان داشت: مرزنشینان مرفه و برخوردار مهم ترین حافظان امنیت مرزها هستند و وقتی مرزنشینان ما در رفاه باشند، بالاترین امنیت را در مرزها خواهیم داشت.

وی تامین سی تی اسکن را یکی از  خواسته های این منطقه  اعلام کرد و گفت: این دستگاه در اسرع وقت برای بیمارستان پاوه ارسال می شود.

ایشان همچنین  از تامین نیروی متخصص و نیروی انسانی برای تکمیل کادر برای بیمارستان پاوه را در دستور کار قرار داد.

دکتر نمکی در ادامه افزود: زیباتر از طبیعت حیرت‌انگیز اورامانات، روح باصفای مردم اورامانات است که باید آن را بر لوح دل نگاشت و وقتی پای عشق به اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) به میان می آید عظمت همدلی شیعه و سنی جلوه گر میشود.

وی استان کرمانشاه را از استانهای پیشرو در موضوع بهداشت و درمان دانست.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۶۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان