//
کدخبر: ۸۵۸۰۱ //

«اوتیسم» درمان می‌شود

رئیس دانشگاه علوم رفتاری و سلامت روان - انستیتو روانپزشکی تهران از درمان قطعی اوتیسم خبر داد.

 «اوتیسم» درمان می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر جعفر بوالهری گفت: آموزش نخستین و آخرین گام برای درمان اوتیسم است.وی با بیان اینکه هرچند بسیاری از رفتار‌های بیماران اوتیسم شبیه افراد عقب مانده ذهنی است، اما این دو بسیار با هم تفاوت دارد، افزود: اوتیسم نوعی درخودماندگی است که در تمام سنین مشاهده می‌شود.

دکتر بوالهری گفت: اوتیسم بیشتر در کودکانی است که ترجیح می‌دهند به جای توجه به دنیای بیرون در درون خود زندگی کنند.

وی افزود: به راحتی می‌توان با تشخیص به هنگام در سن یک و نیم تا ۳ سالگی و آموزش خانواده و اطرافیان در چگونگی رفتار مناسب با بیماران اوتیسم این درخودماندگی را درمان کرد.

دکتر بوالهری گفت: مادران آموزش دیده می‌توانند اطرافیان را در زمینه رفتار صحیح با این کودکان راهنمایی کنند.وی افزود: بسیاری از بیماران اوتیسم افراد تیزهوش و نابغه هستند که در صورت آموزش استادان و مربیان آنان می‌توان از این افراد در جامعه استفاده کرد.

­

رئیس دانشگاه علوم رفتاری و سلامت روان - انستیتو روانپزشکی تهران با بیان اینکه تأخیر در تشخیص این بیماری از قصور‌های نظام سلامت محسوب می‌شود و نباید تنها مادر را مقصر دانست، گفت: باید تمام کارکنان نظام سلامت از سطوح پایین تا متخصصان با این بیماری آشنا باشند و خانواده‌ها را برای تشخیص به موقع راهنمایی کنند.

دکتر بوالهری افزود: افزایش آمار بیماران اوتیسم با افزایش آگاهی‌های اجتماعی همراه بوده است.

وی ادامه داد: عوامل خانوادگی، ژنتیک، اجتماعی و فرهنگی، همچنین رسانه‌های جمعی در تشخیص به هنگام و درمان این بیماری مؤثرند.

رئیس دانشگاه سلامت روان گفت: عوامل ابتلا، تشدید و بروز این بیماری باید به موقع تشخیص داده شود، اما در صورت تأخیر نیز می‌توان طیف‌های پایین بیماران اوتیسم را در سنین بالاتر نیز با روش‌های مناسب توانمندسازی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان