//
کدخبر: ۳۵۶۶۱۰ //

برای سلامت پاهایتان در تابستان این غذاها را بخورید

غذا‌هایی که می‌خورید نیز می‌توانند نقش زیادی در سلامت پا‌های شما در فصل تابستان داشته باشند.

برای سلامت پاهایتان در تابستان این غذاها را بخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

دینا جوهل، متخصص بیماری‌های مربوط به پا، می‌گوید: پا‌های شما مانند هر قسمت دیگری از بدن شما حاوی استخوان ها، ماهیچه ها، رباط‌ها و رگ‌های خونی است، بنابراین مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است.وی گفت: ویتامین‌ها به طور کلی می‌توانند یکی از دلایل رایج ترک پاشنه پا باشند که می‌تواند بدون درد، سطحی و گاهی عمیق و بسیار دردناک باشد. بنابراین، مهم است که از رژیم غذایی متعادل و تغذیه مناسب اطمینان حاصل کنیم، زیرا آنچه می‌خوریم بر کل بدن ما از جمله پا‌ها تأثیر می‌گذارد.

در این گزارش فهرستی از غذا‌های مهم برای سلامت پا‌ها را برای آماده سازی بدن و ورود به تابستان مرور می‌کنیم:

کلم بروکلی و مرکبات برای تسکین درد

بروکلی و مرکبات حاوی ویتامین C هستند که می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. کاهش التهاب می‌تواند به درمان التهاب کف پا کمک کند، یعنی درد در بافت همبند حامی قوس پا که منجر به درد در پاشنه و پایین پا می‌شود.

عدس و آجیل برای رفع گرفتگی پا

آجیل‌هایی مانند بادام، گردو و بادام زمینی و همچنین حبوبات (از جمله نخود و عدس) همگی سرشار از برخی ویتامین‌های گروه B هستند که می‌تواند به حفظ سلامت اعصاب کمک کند.

ویتامین‌های B۱، B۶ و B۱۲ به طور خاص به حمایت از عملکرد عصبی و همچنین مشارکت در کنترل حرکت و درد عصبی کمک می‌کنند.

کمبود برخی از ویتامین‌های B می‌تواند احتمال گرفتگی عضلات را افزایش دهد، بنابراین اطمینان از مصرف منظم و متعادل غذا‌های حاوی ویتامین B به جلوگیری از کمبود و کاهش خطر گرفتگی پا کمک می‌کند.

شیر و ماست برای استخوان‌ها

طبق گزارش بنیاد آرتریت، پا‌های ما حاوی ۲۶ استخوان (هر کدام) است و تقریباً یک چهارم استخوان‌های بدن ما در پا‌های ما قرار دارند و کلسیم نقش مهمی در قوی نگه داشتن سیستم اسکلتی ما دارد.

بنابراین، حتما با مصرف شیر، ماست طبیعی و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی، مقدار توصیه شده روزانه کلسیم را دریافت کنید.

استیک و ماهی سالمون برای رشد ناخن و سلامت پوست

برای تقویت رشد ناخن و جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، مواد معدنی خاصی مانند آهن و منیزیم ضروری هستند.

منابع آهن شامل گوشت قرمز و مرغ است، اما در غذا‌های گیاهی مانند سبزیجات سبز تیره و لوبیا نیز یافت می‌شود.برای افزایش جذب غذا‌های غنی از آهن، مصرف آن‌ها با منبع غذایی غنی از ویتامین C توصیه می‌شود.

منابع منظم اسید‌های چرب امگا ۳ نیز می‌تواند برای رشد ناخن مفید باشد، زیرا می‌تواند التهاب ناخن را کاهش دهد و سلول‌های ناخن سالم را تقویت کند.

تخم مرغ برای خارش پا

دیابت ارتباط نزدیکی با خطر بیشتر ایجاد مشکلات پا و عوارض آن دارد، بنابراین ویتامین B با توجه به توانایی آن در محافظت از عملکرد عضلات، جلوگیری از آسیب سلولی و حفظ قدرت، باید در رژیم غذایی ضروری باشد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که سوزن سوزن شدن پا‌ها در واقع می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B۱۲ باشد.

ویتامین B۱۲ محلول در آب است، به این معنی است که دوز روزانه مورد نیاز است و بدن نمی‌تواند آن را ذخیره کند.

غذا‌های غنی از ویتامین B۱۲ شامل ماهی، مرغ، لبنیات و تخم مرغ است.

آب برای سلامت پا‌ها

مرکز خدمات ملی بهداشتی در آمریکا توصیه می‌کند که فرد روزانه ۶ تا ۸ لیوان مایعات بنوشد که شامل آب ساده، نوشیدنی‌های بدون قند، چای، قهوه و شیر کم چرب است.به این دلیل است که آب نه تنها برای سلامت کلی ضروری است، بلکه برای سلامت پا‌ها نیز مهم است.

همچنین آب بیشتر به معنای جریان خون بهتر است که برای پا‌های ما بسیار مهم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان