//
کدخبر: ۳۵۴۳۵۳ //

زردآلو را خام بخوریم یا خشک؟

شما می‌توانید زردآلو را به صورت خام میل کنید یا آن را خشک کنید.

زردآلو را خام بخوریم یا خشک؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 همچنین این میوه خوشمزه در تهیه مربا، آب میوه و ژله مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان روغن زردآلو را نیز استخراج کرد. این روغن مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. نام علمی زردآلو از زبان ارمنی گرفته شده است. به همین خاطر بیشتر دانشمندان بر این باورند که منشأ پیدایش زردآلو از این کشور است. با این حال زردآلو در کشورهایی همچون یونان و رم باستان نیز یافت می‌شد و بیشتر متخصصان ادعا می‌کنند که اولین کشت این میوه خوشمزه حدود ۳,۰۰۰ سال قبل در هند رخ داده است.

اینکه منشأ پیدایش زردآلو کدام کشور است زیاد مهم نیست. تأثیری که این میوه بر روی سلامت بدن دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مدنظر قرار گیرد. زردآلو شبیه هلو یا آلو است. این میوه‌ها دارای پوست خارجی نرم و خوشمزه ای هستند. در وسط زردآلو هسته‌ای قرار دارد که به هنگام خوردن آن باید مراقب دندان‌های خود باشید. این هسته بسیار سفت و محکم است. معمولاً زردآلو به رنگ زرد و نارنجی است که رنگ قرمزی بر روی یک طرف آن وجود دارد.

می‌توان این میوه را به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. به خاطر مواد تشکیل دهنده منحصر به فرد، مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی این میوه خوشمزه سال‌هاست که در میان افراد محبوب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان