//
کدخبر: ۳۴۵۲۷۱ //

خواص انبه برای پوست چیست؟

انبه در بیش از 100 کشور کشت می شود و یکی از پرمصرف ترین میوه ها در جهان است. این میوه ی مغذی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از سلامت کلی شما حمایت کنند.

خواص انبه برای پوست چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یک فنجان انبه حاوی 67 درصد مقدار مورد نیاز ویتامین C و بیش از 8 درصد مس، فولات، ویتامین B6، ویتامین A و ویتامین E است.

گنجاندن انبه در رژیم غذایی یک راه عالی برای حمایت از سلامت پوست شماست. محتوای بالای ویتامین C به تولید کلاژن طبیعی بدن شما کمک می کند. محتوای بالای آنتی اکسیدان به جلوگیری از آسیب آفتاب و پیری زودرس کمک می کند.

انبه همچنین ممکن است بتواند پوست شما را در صورت استفاده موضعی آبرسانی کند. عصاره ها و روغن هسته انبه به طور فزاینده ای در محصولات مراقبت از پوست محبوب شده اند.

فواید و مزایای انبه برای سلامت پوست

انبه سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام مالوالیک اسید است که ممکن است به محافظت از بدن شما در برابر آسیب سلولی کمک کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین های زیر است که همگی به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کنند :

  • ویتامین E

  • ویتامین A

  • ویتامین سی

برخی از راه های خاصی که انبه ممکن است برای پوست شما مفید باشد عبارتند از :

1. ممکن است علائم آسیب خورشید را کاهش دهد

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در انبه این پتانسیل را دارند که با کاهش اکسیداسیون سلول های پوست شما علائم آسیب خورشید را کاهش دهند.

یک مطالعه کره ای در سال 2013 اثر انبه را بر آسیب نور خورشید در موش های بدون مو بررسی کرد. محققان روزانه 100 میلی گرم عصاره انبه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن موش ها را با دارونما یا آب تغذیه کردند.

محققان دریافتند موش هایی که آب حاوی عصاره انبه دریافت کردند چین و چروک های کوچک تر و نشانه های آسیب کمتری از نور خورشید داشتند.

2. از تشکیل کلاژن حمایت می کند

انبه سرشار از ویتامین C است. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است، کلاژن رایج ترین پروتئین در پوست شما است و به پوست شما ساختار می دهد.

افرادی که ویتامین C کافی دریافت نمی‌ کنند دچار بیماری اسکوربوت می‌ شوند. بسیاری از علائم اسکوربوت مانند بهبود ضعیف زخم و پوسته پوسته شدن پوست ناشی از کاهش تولید کلاژن است.

3. ممکن است آکنه را کاهش دهد

انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. تصور می‌شود که کمبود ویتامین A ممکن است با افزایش تولید پروتئین کراتین در بدن خطر ابتلا به آکنه را افزایش دهد.

تولید بیش از حد کراتین می تواند منجر به مسدود شدن فولیکول های مو و غدد عرق شود که به آکنه تبدیل می شوند.

4. علائم پیری را کاهش می دهد

ویتامین E و C با هم عمل می کنند تا از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کنند.

این دو ویتامین در سلول های پوست شما ذخیره می شوند. هنگامی که پوست شما در معرض آلودگی یا نور خورشید قرار می گیرد میزان این ویتامین ها کاهش می یابد. اگر ویتامین های E و C دوباره پر نشوند پوست شما بیشتر مستعد آسیب هایی می شود که می تواند منجر به پیری زودرس شود.

ویتامین C همچنین از تولید کلاژن بدن شما حمایت می کند. کاهش تولید کلاژن منجر به چین و چروک و سایر علائم پیری می شود.

انبه می تواند حاوی 1000 تا 6000 واحد بین المللی ویتامین A باشد. غذاهای سرشار از ویتامین A دارای اثرات محافظت کننده از نور هستند به این معنی که به کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کنند.

5. ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست و سایر سرطان ها را کاهش دهد

پلی فنول ها مواد شیمیایی هستند که به طور طبیعی توسط گیاهان سنتز می شوند. انبه حاوی پلی فنولی به نام مالوالیک اسید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

هسته، دانه و پوست انبه حاوی بالاترین غلظت مالوالیک اسید هستند. برگ ها، ساقه ها و پوست درختان انبه نیز حاوی مقادیر بالایی از این ماده شیمیایی است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مالوالیک اسید می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد از جمله :

  • سرطان پوست

  • سرطان پستان

  • سرطان روده بزرگ

  • سرطان دهانه رحم

تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات آن مورد نیاز است.

مطالعات موش‌ ها نشان داده است که مالوالیک اسید با مهار آنزیمی به نام کیناز تنظیم‌ شده با سیگنال خارج سلولی، سرطان پوست ناشی از اشعه ماورا بنفش را سرکوب می‌ کند.

روش های استفاده از انبه برای سلامت پوست

همراه با خوردن انبه تازه می توانید روغن انبه یا عصاره آن را برای دوز غلیظ تری از مواد مغذی کلیدی مصرف کنید.

همچنین می توانید با استفاده از روغن انبه یا با افزودن انبه به ماسک صورت، انبه را مستقیما روی پوست خود بمالید.

تحقیقات محدودی در مورد فواید استفاده مستقیم انبه روی پوست شما وجود دارد. با این حال بسیاری از مردم از بوی میوه لذت می برند و ادعا می کنند که به مرطوب شدن پوست شان کمک می کند.

فواید و مزایای روغن هسته انبه برای پوست

روغن انبه برای پوست های خشک

تحقیقات محدودی در مورد فواید روغن انبه وجود دارد. با این حال روغن انبه و کره کاکائو دارای پروفایل چربی و خواص فیزیکی بسیار مشابه هستند.

استفاده از روغن انبه روی پوست شما این پتانسیل را دارد که یک سد محافظ ایجاد کند پوست شما رطوبت را حفظ می کند.

یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که روغن انبه هنگام استفاده در کرم پا، پتانسیل بالایی برای تامین رطوبت و نرمی پوست دارد.

از روغن انبه برای درمان آکنه اجتناب کنید

برخی افراد ادعا می کنند که روغن انبه می تواند به مدیریت آکنه کمک کند. با این حال هیچ مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد. حتی این پتانسیل را دارد که منافذ شما را ببندد و آکنه را بدتر کند زیرا محتوای چربی بالایی دارد.

آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند از استفاده از محصولات روغنی مانند کره کاکائو یا شی باتر در مناطق مستعد آکنه استفاده نکنید.

روغن هسته انبه و عصاره انبه برای سلامت پوست

روغن هسته انبه و عصاره انبه معمولا از هسته، پوست یا برگ انبه می آید. آن ها اغلب در لوازم آرایشی و ضد آفتاب به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها، سلنیوم، مس و فلز روی استفاده می شوند.

عصاره انبه حاوی فرم غلیظی از آنتی اکسیدان مالوالیک اسید است که ممکن است دارای فواید ضد سرطانی و ضد پیری باشد.

تحقیقات محدودی در مورد مزایای استفاده از این محصولات به طور مستقیم روی پوست شما وجود دارد. با این حال، یک مطالعه نشان داد که به نظر می رسد مالوالیک اسید می تواند در صورت استفاده موضعی به اپیدرم و درم شما نفوذ کند، که نشان می دهد ممکن است مفید باشد.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که روغن انبه پتانسیل دفع پشه ها را دارد.

عوارض و مضرات انبه برای پوست

استفاده از انبه بر روی پوست شما نسبتا بی خطر است تا زمانی که از محصولات انبه همانطور که در نظر گرفته شده است استفاده کنید.

اگرچه غیر معمول است، اما برخی از افراد ممکن است هنگام لمس انبه واکنش آلرژیک را تجربه کنند.

پوست انبه حاوی ماده شیمیایی به نام اوروشیول است که در پیچک سمی و بلوط سمی نیز یافت می شود. تماس با این ماده می تواند در برخی از افراد منجر به راش شود که اثرات آن می تواند تا 48 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آن باقی بماند.

همچنین مهم است توجه داشته باشید که اگر بثورات پیچک سمی یا راش بلوط سمی داشته باشید و انبه بخورید، بثورات می تواند بدتر شود. بنابراین بهتر است تا زمانی که بثورات از بین بروند از مصرف میوه خودداری کنید.

خلاصه

انبه یک میوه مغذی مملو از مواد مغذی سالم است که می تواند به حمایت از پوست و سلامت کلی شما کمک کند.

ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در انبه ممکن است به شما در جلوگیری از پیری زودرس و محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک کند. می توانید روغن هسته انبه را به عنوان جایگزینی برای شی باتر یا کره کاکائو به پوست خود بمالید.

اولین باری که از انبه روی پوست خود استفاده می کنید ممکن است بخواهید آن را در قسمت کوچکی دور از صورت یا سایر نواحی حساس بمالید و 48 ساعت صبر کنید تا ببینید بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان