//
کدخبر: ۲۹۵۶۰۰ //

کرونای انگلیسی در گلستان؟

یک متخصص داخلی گفت: با توجه به احتمال تغییر رفتار و نشانگرهای سطحی ویروس، امکان شیوع نوعی دیگر از ویروس کووید ۱۹، مانند کرونای انگلیسی وجود دارد که این مسئله شاید پیک‌های دیگری را ایجاد کند اما تاکنون نمونه ای از ویروس انگلیسی در استان گلستان مشاهده نشده است.

کرونای انگلیسی در گلستان؟

محمد دادجو در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: همچنان همانند گذشته ویروس کرونا با علائم ریوی آغاز و بعد از آن علائم گوارشی ظاهر می‌شود. در واقع تاکنون در بیمارانی که در بیمارستان‌های استان گلستان داشتیم، تغییر رفتار جدیدی در ویروس مشاهده نکردیم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با اشاره به اینکه بهترین راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با ویروس کرونا، داشتن تغذیه سالم است، گفت: داشتن تغذیه سالم با مصرف غذاهای ایرانی و سنتی و پرهیز از غذاهای فست‌فودی و فرآوری شده، بهترین راه برای تقویت سیستم دفاعی بدن است. سبزیجات و میوه‌جات خصوصاً مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و مصرف آن‌ها بسیار مفید است.

گول بازار مکمل‌های دارویی را نخورید!

دادجو بیان کرد:  مردم گول بازار ایجاد شده برای به مصرف مکمل‌های دارویی، تغذیه کمکی و دمنوش ها را نخورند و زیاد وارد این موضوعات نشوند.

وی، یکی از راه‌های مؤثر دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن را داشتن ۵ وعده غذایی در طول شبانه‌روز عنوان کرد و افزود: داشتن خواب کافی و انجام ورزش مناسب هم در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند. مردم گول بازار ایجاد شده برای به مصرف مکمل‌های دارویی، تغذیه کمکی و دمنوش ها را نخورند و زیاد وارد این موضوعات نشوند.

انتقال ویروس کرونا حتی با حرف زدن!

این متخصص داخلی به اهمیت داشتن تهویه مناسب در محیط‌های بسته اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا می‌تواند به شکل ذرات معلق در هوا وجود داشته باشد. فرد ناقل حتی با حرف زدن در یک محیط بسته می‌تواند ویروس را منتقل کند لذا باید در اتاق‌ها یا سالن‌های جلسات جریان هوا برقرار باشد.

دورهمی‌های خانوادگی همچنان بیشترین علت شیوع کرونا

دادجو بیان کرد: در حال حاضر هم بیشترین مراجعه بیماران کرونایی به ما مربوط به افرادی است که به‌صورت خانوادگی درگیر این بیماری شدند. اغلب شاهدیم در میان افرادی که همیشه با یکدیگر زندگی می‌کنند یا در یک جمع حضور دارند، یک نفر از جای دیگر درگیر بیماری شده و باعث سرایت آن به دیگر اعضای خانواده و یا فامیل می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۶۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان