//
کدخبر: ۲۹۵۵۹۶ //

راه‌های انتقال کرونا تغییر کرده است؟

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان کرمان با اشاره به اینکه راه‌های انتقال کرونا تغییر نکرده است، گفت: ذرات تنفسی آلوده راه اصلی انتقال این ویروس است.

راه‌های انتقال کرونا تغییر کرده است؟

جعفر نوحی در گفتگو با خبرنگار راه اصلی انتقال کرونا را ترشحات تنفسی دانست و اظهار کرد: راه انتقال تغییر نکرده و ذرات سیستم تنفسی افراد بیمار می‌تواند منجر به انتقال این ویروس شود.

وی تماس افراد با سطوح آلوده را یکی دیگر از راه‌های انتقال این ویروس ذکر و اظهار کرد: مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف به صورت دقیق مشخص نیست.

به گزارش فرتاک نیوز،نوحی در خصوص افزایش احتمال انتقال ویروس کرونا در مواجه با بیماران دارای علائم شدید و عطسه و سرفه هشدار داد و افزود: با وجود اینکه حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد انتقال از طریق ذرات تنفسی است اما باید دقت داشت که احتمال انتقال ویروس از طریق سطوح و مواد غذایی آلوده هم وجود دارد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان کرمان در خصوص نکات بهداشت فردی و اجتماعی بیان کرد: مردم باید مسائل مربوط به خودمراقبتی را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به گردش ویروس در جامعه و همچنین نبود امکان شناسایی تمامی افراد مبتلا و ناقل در شرایط کنونی، عموم مردم باید یکسری نکات را رعایت کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

نوحی با تاکید بر لزوم پرهیز از تماس دست با چشم و دهان و بینی افزود: شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، ماندن در منزل، پرهیز از دست دادن و روبوسی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از محلول الکل ۷۰ درصد برای ضدعفونی دست‌ها و سطوح باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید ویژه بر استفاده از ماسک توضیح داد: در شرایط کنونی تنها راه جلوگیری از انتقال ذرات تنفسی استفاده از ماسک است؛ این ماسک‌ها باید معتبر، استاندارد و دارای مجوز قانونی باشند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان کرمان گفت: در مواردی دیده شده که مردم مشت‌های گره کرده به یکدیگر می‌زنند و این روش را جایگزین دست دادن کرده اند؛ باید توجه داشت که این کار هم خطرناک است و می‌تواند باعث انتقال بیماری شود.

وی بیان کرد: در صورتی که افراد ملزم به خروج از منزل هستند حتماً اصل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مدنظر قرار دهند.

نوحی با اشاره به اینکه مسئولان ادارات موظف هستند بحث فاصله گذاری اجتماعی را ساماندهی کنند، افزود: مردم باید بدانند که در هر شرایطی فاصله ۱.۵ متری با دیگران را حتماً رعایت کنند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان کرمان با تاکید بر لزوم استفاده از دستمال در هنگام سرفه و عطسه بیان کرد: در صورتی که نبود دستمال از آرنج برای کنترل ترشحات ناشی از عطسه و سرفه استفاده کنند.

وی به مردم توصیه کرد در شرایط کرونایی از رفت و آمد با دوستان و آشنایان به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای پرهیز کنند و افزود: همچنین توصیه می‌شود در این شرایط از وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده شود.

نوحی گفت: با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح جامعه هنوز دورهمی های خانوادگی ادامه دارد، این موارد باید به حداقل برسد و از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و تماس‌های تلفنی برای جویا شدن احوال یکدیگر استفاده کنیم. در صورتی که مجبور به سرکشی از پدر و مادر هستیم حتماً ضمن استفاده از ماسک فاصله لازم را با آنها حفظ کنیم و شستشوی دست‌ها در زمان ورود به خانه الزامیست.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان کرمان شب نشینی ها و مهمانی‌های خانوادگی، جشن‌ها و مراسماتی که به صورت مخفیانه ممکن است برگزار شود را نقطه خطر در زمینه این بیماری دانست و گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا در این موارد به شدت در حال افزایش است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان