//
کدخبر: ۳۵۶۲۲۵ //

لطیفی: استقلال زمان را از دست می‌دهد!/عمده هواداران مجیدی را مقصر می دانند

یک پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌پوشان در حال از دست دادن زمان آماده سازی خود هستند.

لطیفی: استقلال زمان را از دست می‌دهد!/عمده هواداران مجیدی را مقصر می دانند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت گفت:‌ همیشه تیم‌هایی موفق هستند که از ابتدای فصل تا آخر کار، بتوانند امور را مدیریت کنند. یکی از شاخصه‌های تیم‌های قوی، بحث یارگیری در فصل نقل و انتقالات است. یکی از بزرگ‌ترین عامل قهرمانی استقلال در فصل گذشته، جذب بازیکنان تاثیرگذار در تیم بود اما امسال استقلال با رفتن ناگهانی فرهاد مجیدی دچار یک مشکل اساسی شد البته نمی‌توانیم مدیریت استقلال را مقصر بدانیم چون رفتن فرهاد مجیدی ناگهانی بوده است و این شوک باعث شد تا استقلال نقل و انتقالات را به نوعی از دست بدهد.

او ادامه داد:‌ استقلال به دو دلیل به این روز افتاده است. رفت و آمد گاه و بی‌گاه فرهاد مجیدی، بارها به استقلال آسیب زده است. این اتفاق یک بار هم نیفتاده است و هر سری شاهد چنین مساله‌ای بوده‌ایم و عمده هواداران فرهاد مجیدی را مقصر می‌دانند. بحث بعدی مدیریت استقلال است که نوع قراردادی که با فرهاد مجیدی بسته شده است، جای سوال و تعجب دارد. در آن موقع سردار آجورلو طوری باید قرارداد می‌بست که سرمربی نتواند به این راحتی از تیم جدا شود و قرارداد باید به صورت برد - برد بسته می‌شد.

لطیفی افزود: الان هم استقلال در جذب مربی دچار مشکل شده است و تاخیر پیش آمده در تیم می‌تواند ضرر قابل توجهی بزند و مدیران استقلال مجبور هستند مربی خارجی بیاورند و آن مربی خارجی هم باید یک شناخت قابل توجهی به تیم داشته باشد و الان هم زمان دارد از دست می‌رود. افکار عمومی به هیچ عنوان موافق مربی داخلی نیست. جواد نکونام در این مدت توانست خودش را نشان دهد اما هواداران به محض اینکه اسمش مطرح شد، به شدت موضع گرفتند. مدیران استقلال محکوم هستند مربی خارجی برای استقلال بیاورند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: استقلال باید هر چه سریع‌تر سرمربی خود را مشخص کند. درست است استقلال فصل گذشته قهرمان شد اما این تیم نتوانست فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد. بحث من، بحث تیم‌های بزرگ و پرهوادار است. ما در فوتبال روز دنیا می‌بینیم کشورهایی که تیم‌هایی بزرگ دارند، هواداران‌شان فوتبال زیبایی از تیم‌ محبوب‌شان می‌خواهند. در فصلی که گذشت، فرهاد مجیدی فوتبال زیبا را فدای نتیجه‌ گرفتن کرد و توانست با گابریل پین ساختار استقلال را شکل دهد. اگر هواداران از اول فصل در استادیوم حضور داشتند و استقلال دفاعی بازی‌ می‌کرد، شاید هواداران فشار می‌آوردند اما چنین اتفاقی رخ نداد. استقلال باید بازیکنانی را جذب کند که فاز هجومی بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. به نظر من حضور یک مهاجم کاذب در تیم نیاز می‌شود. امسال قطعا در خط حمله نیاز به جذب بازیکن دارد. استقلال به یک بازیکن دیگر در سمت چپ زمین کنار ابوالفضل جلالی نیاز دارد که خلاء این مساله هم به نوعی پوشش داده شود.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط موجود، آبی‌ها می‌توانند در فصل آینده مدعی قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر باشند؟ گفت: ما این علائم را در حال حاضر در استقلال نمی‌بینیم. استقلال دارد پیش فصل را از دست می‌دهد و وقتی این اتفاق رقم بخورد، تیم دچار مشکل می‌شود. اگر استقلال می‌خواهد بازهم شانس قهرمانی باشد، باید ظرف این چند روز آینده هم مربی انتخاب کند و هم بازیکنان مد نظر خود را جذب کند. خودتان می‌دانید جذب بازیکن به شدت سخت شده است. یکی از دلایلی که باعث شده است قیمت بازیکنان بیشتر شود، نبود بازیکنان خارجی است و زد و بند دلال‌ها در پروسه جذب بازیکنان تاثیرگذار است. یک زمانی می‌گفتند که حضور مربی خارجی باعث می‌شود ارز از کشور خارج شود اما ما با این قانون شاهد این هستیم که قیمت بازیکنان داخلی به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و برای اینکه شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، باید قانون بهتری در این رابطه تنظیم شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان