//
کدخبر: ۴۱۹۷۶۱ //
مدیر منطقه‌ آزاد تجاری قصرشیرین خبر داد؛

پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین/ ۷۰ سرمایه‌گذار ثبت‌نام کرده‌اند

مدیر منطقه‌آزاد تجاری قصرشیرین از پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین خبر داد.

 پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین/ ۷۰ سرمایه‌گذار ثبت‌نام کرده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین با اصحاب رسانه شامگاه (هفتم شهریور‌ماه) برگزار شد.

"نادر نادری" در این نشست با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین بهشت سرمایه‌گذاری است اظهار کرد: قصرشیرین دروازه تحول و توسعه استان کرمانشاه و منطقه آزاد بهترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ در سطح ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی است که با عنایت نظام جمهوری اسلامی به استان کرمانشاه هدیه شد.

وی افزود: معرفی منطقه آزاد قصرشیرین به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود می‌تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه کمک کند.

نادری تصریح کرد: در سطح دنیا، توسعه برخی کشور‌ها مدیون مناطق آزاد بوده و هست و منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین نیز در راستای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت باید اولویت اول استان باشد.

وی تامین زیرساخت‌های هفت منطقه آزاد جدید در کشور و در پی آن جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را از اولویت‌های اصلی در، تقویت و توسعه مرزهای کشور دانست و گفت: با توسعه و تامین زیرساخت‌ها در وهله اول امنیت پایدار در مرزها ایجاد خواهد شد و پس از آن شعار دولت در زمینه محرومیت زدایی و اشتغالزایی محقق خواهد شد.

 مدیر منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین گفت: ایجاد و تامین زیر‌ساخت‌های این هفت مرز نیازمند هفت هزار میلیارد است که با تامین اعتبار از سوی دولت مشکلات تامین زیر‌ساخت‌ها مرتفع خواهد شد.

نادری با تاکید بر اینکه محدوده ۷۲۲۳ هکتاری منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می‌تواند طی‌چند سال آینده ۱۰ هزار شغل ایجاد نماید افزود: با توجه به وجود دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی و ارتباط با بخش عربی و اقلیم کردستان این منطقه می‌تواند بازار پر رونق و مطلوبی را ایجاد نماید.

این مقام مسئول اشاره‌ای هم به پیشرفت ۷۵ درصدی طرح جامع منطقه‌ آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین داشت و افزود: به محض نهایی شدن این طرح، که امیدواریم تا دی ماه سال ۱۴۰۲ انجام شود در خدمت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای واگذاری زمین و آغاز فعالیت اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

مدیر‌ اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح رفع تداخل اراضی در محدوده منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خبر داد و گفت: قبل از نهایی شدن طرح جامع این طرح به سرانجام خواهد رسید.

نادری از دیگر کارهای انجام شده در منطقه آزاد تجاری قصر‌شیرین را احصا ۶۶ بستر و فرصت سرمایه‌گذاری از طریق مطالعه میدانی و پژوهشی عنوان کرد و بیان داشت: این فرصت‌ها هنوز نهایی نشده و قابلیت ویرایش و بازنگری دارد که پس از اتمام در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

وی حمایت از منافع سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را از قوانین مناطق آزاد دانست و افزود: در نظر داریم نشست‌هایی را با سرمایه‌گذاران برگزار نماییم و با معرفی فرصت‌ها، اطمینان خاطر دهیم که سرمایه آنها را تضمین خواهیم کرد.

مدیر منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۰ سرمایه‌گذار ثبت‌نام کرده‌اند که حدود هفت نفر از آنها خارجی هستند.

وی در ادامه از تشکیل شورای راهبردی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به ریاست استاندار کرمانشاه خبر داد و‌گفت: اعضای این شورا مدیران ستادی دستگاه‌های اجرایی هستند که در این شورا میزان هزینه‌ها، در راستای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها بررسی می‌شود‌ و امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به استان کرمانشاه نیز اعتبار خوبی برای ایجاد این زیرساخت‌ها دریافت کنیم.

نادری خاطر نشان کرد: در نظر داریم بر اساس طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دو فاز پیشران ۸۰۰ هکتاری در مرز خسروی و پرویزخان زیرساخت‌ها را تامین و تجهیز نماییم و شش فاز ۹۵۰ هکتاری را هم در فاز‌های بعدی به سرانجام برسانیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان