//
کدخبر: ۴۱۸۲۳۵ //
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه:

گازرسانی به ۱۴۷ روستا در نیمه اول سال‌جاری/۲۵ درصد مشترکین خانگی استان بیش از سه سال است گاز‌بها پرداخت نکرده‌اند

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از گازرسانی به ۱۴۷ روستا در نیمه اول سال‌جاری خبر داد.


گازرسانی به ۱۴۷ روستا در نیمه اول سال‌جاری/۲۵ درصد مشترکین خانگی استان بیش از سه سال است گاز‌بها پرداخت نکرده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد. سرپرست شرکت گاز استان در این نشست با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۳۵ شهرستان است که ۳۳ شهرستان‌‌آن گازدار شده‌اند و تنها شهر سومار  به دلیل فاقد سکنه بودن قابلیت گاز‌رسانی ندارد و شهر ازگله نیز تا پایان سال جاری از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.

"ناصرحسینی" ضریب نفوظ گاز در مناطق شهری را ۹۹.۹۱ صدم درصد عنوان کرد و افزود:  با گازرسانی به شهرستان ازگله ضریب نفوظ گاز در مناطق شهری استان به صد‌درصد خواهد رسید.

 وی  در ادامه گفت: از دو هزارو ۵۶۲ روستای استان ۱۸۴ روستا خالی از سکنه هستند و دو هزارو ۲۱ روستا نیز گازدار شده‌اند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است تا پایان سال‌جاری ۲۴۴ روستای دیگر استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

 وی اشاره‌ای هم به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت، که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید داشت و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۴۷ روستا و ۱۳۵ واحد صنعتی در نیمه اول سال جاری از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

حسینی ضریب نفوظ گاز‌رسانی در روستا‌ها را ۹۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای ۲۴۴ پروژه‌ گازرسانی در روستاها تا پایان سال جاری ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی به ۹۷ درصد و مجموع ضریب نفوظ گاز در مناطق شهری و روستای استان از ۹۷ درصد به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه تعداد شهرستان‌های سبز استان که بصورت صددرصدی در بخش روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند را هشت شهرستان شامل؛ کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام‌آباد‌غرب، گیلانغرب، قصرشیرین و روانسر عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های دالاهو و جوانرود نیز در سال‌جاری به شهرستان‌های سبز استان افزوده خواهند شد.

به گفته حسینی سال گذشته پنج میلیارد و  ۳۴۴ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده که  ۱۰ درصد آن در پتروشیمی، ۳۶ درصد نیروگاه‌ها و ۵۴ درصد در سایر مصارف بوده است.

وی همچنین میزان مصرف گاز در چهارماهه اول سال جاری را یک میلیارد و۸۸۴ میلیون متر مکعب شامل؛ پتروشیمی ۱۱ درصد، نیروگاه ۵۱ درصد و سایر مصارف ۳۸ عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش پتروشیمی دو درصد، نیروگاهی پنج درصد و در سایر مصارف دو تا سه درصد کاهش داشته است.

سرپرست شرکت گاز استان در گوشه دیگری از سخنانش اشاره‌ای به ابلاغ افزایش گاز‌بها در آبان‌ماه سال گذشته بر اساس قانون بودجه داشت و افزود: یکی از راه‌های اصلاح الگوی مصرف افزایش گاز‌بها است که در زمستان سال گذشته اعمال شد و به دلیل سرمای شدید، تعداد زیادی از مشترکین مشمول افزایش مصرف شدند.

  وی اضافه کرد: سال گذشته بر اساس این افزایش گاز‌بها با دستور آیت‌الله رئیسی تخفیف ۷۰ درصدی به مشترکین تعلق گرفت اما امسال هیچگونه تخفیفی لحاظ نخواهد شد و از مشترکین درخواست می‌کنیم؛ استفاده از تجهیزات و شرایط لازم را پیش‌بینی نمایند تا با افزایش هزینه مصرف، روبرو نشوند.

وی یادآور شد: افزایش گازبها در حال حاضر در پلکان اول تا سوم تغییری نداشته و از پلکان چهارم تا هفتم ۳۰ درصد افزایش یافت همچنین پلکان هشتم تا دوازدهم ۵۰ درصد و برای پلکان یازدهم و دوازدهم نیز نرخ ثابت جهانی مصرف هر مترمکعب پنج تا شش هزار تومان لحاظ گردید.

 به گفته حسینی‌ ۲۵ درصد مشترکین استان در سه پلکان اول قرار دارند و جز خوش مصرف‌ها محسوب می‌شوند، ۱۹ درصد مشترک پرمصرف، یک درصد بد‌مصرف و حدود ۵۵ درصد نیز مصرف متعارف دارند.

این مقام مسئول در ادامه مطالبات این شرکت از مشترکین تا سال گذشته را یک‌ هزار‌ و ۱۷۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته سه‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان گاز در استان به فروش رسید که سه هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان آن وصول شد و مطالبات باقی‌مانده مربوط به سال‌های قبل است.

وی افزود: مطالبات شرکت گاز استان در بخش صنعتی در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد و به دلیل پیگیری حقوقی شرکت گاز از طریق ثبت اسناد مبالغ مطالبات وصول شده است و پتروشیمی‌ نیز بدهی قدیمی ندارد و در حال حاضر مطالبات به صورت پرداخت جاری می‌باشد.

سرپرست شرکت گاز استان سرانه بدهی گاز‌بها بخش خانگی در استان را بیشتر و گاها دوبرابر استان‌های غربی کشور اعلام کرد و بیان داشت: بیش از ۲۵ درصد مشترکین خانگی شرکت گاز استان بالای سه سال است که هزینه گاز‌بهای مصرفی خود را پرداخت نکرده‌اند و اگر مشترکین برای پرداخت بدهی خود اقدام نمایند شرکت گاز در تقسیط و امهال این بدهی‌ها با آنها همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه از جمله اقدامات انجام گرفته در راه‌پیمایی اربعین را راه‌اندازی موکب و حسینیه در مسیر حرکت زوار عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته نیز طی مدت زمان ۲۰ روز ۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز را در مرز خسروی اجرا کردیم و تمام متقاضیان در مرز خسروی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

 سرپرست شرکت گاز استان در پایان از مشترکین درخواست کرد؛ در فصول سرد سال با رعایت نکات ایمنی و فرهنگ صحیح مصرف گاز از حادثه‌های احتمالی جلوگیری نمایند و جان خود و دیگر اعضای خانواده را به مخاطره نیندازند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان