//
کدخبر: ۱۱۴۷۵۹ //

"منطقه آزاد تجاری قصرشیرین" در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد

نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

"منطقه آزاد تجاری قصرشیرین" در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد تجری  از تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در کمیسیون اقتصادی مجلس یاد کرد و گفت: این لایحه که شامل هشت منطقه آزاد تجاری بود نزدیک به یک سال در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی بود.

نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب با اشاره به اینکه لایحه هشت منطقه آزاد تجاری اکنون تقدیم هیات رئیسه مجلس شده، پیش‌بینی کرد، این لایحه ظرف یک هفته کاری آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی افزود: زمینه‌های تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی فراهم است و به احتمالا زیاد ظرف مدت کوتاهی تصویب نهایی خواهد شد.

تجری عنوان کرد: این لایحه سپس به شورای نگهبان رفته و پس از آن برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود و مابقی کارها و فراهم کردن زیرساخت‌ها بر عهده دولت است که باید هرچه زودتر نسبت به این کار اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه شعاعی که در نهایت برای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در نظر گرفته شده را نیز حدود 10 هزار کیلومتر مربع اعلام کرد.

به گفته تجری تصویب و اجرای نهایی این منطقه می‌تواند رونق اقتصادی و امید در این منطقه زلزله زده ایجاد کند.

وی با بیان اینکه لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و 16 منطقه ویژه اقتصادی از سوی دولت در اولین روزهای کاری به مجلس تقدیم شد، اظهار کرد: آن زمان تقریبا تمام استان‌های مرزی جزو این لایحه قرار داشتند، اما منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در این لایحه نیامده بود.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت قصرشیرین در زمینه تجارت و پتانسیل‌های تجاری این منطقه، ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را حق این منطقه دانستیم و با جدیت پیگیر موضوع شدیم.

تجری با اشاره به طرح این موضوع در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در سال 95، تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان در نظر گرفتن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را شرط همراهی دولت در این سفر عنوان کردند و در نهایت رئیس جمهور نیز در جمع مردم قول تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را دارد.

به گفته این نماینده مجلس، در نهایت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیز همزمان با هفت منطقه دیگر به مجلس آمد و در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و هفت منطقه دیگر حدود یک سال در کمیسیون اقتصادی مجلس طول کشید، افزود: گیر کار مشکلات سایر مناطق آزاد تجاری بود و ایرادی خاصی به منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در این مدت وارد نشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان