//
کدخبر: ۳۹۴۹۶۶ //

تشکیل کارگروه کانون وکلای کرمانشاه برای پیگیری مسمومیت‌ها در مدارس دخترانه

کارگروه کانون وکلای کرمانشاه برای پیگیری مسمومیت‌های مدارس دخترانه راه‌اندازی شد

تشکیل کارگروه کانون وکلای کرمانشاه برای پیگیری مسمومیت‌ها در مدارس دخترانه
به گزارش فرتاک نیوز،

سید محمد اکبری دبیر این کارگروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه استان کرمانشاه حدود ۴۰ نفر از وکلای استان پیگیر این موضوع شدند و آمادگی خود را برای حمایت از افرادی که در این حوادث به نوعی آسیب دیده و متضرر شده‌اند اعلام کردند.

وی افزود: در تاریخ شانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ کارگروهی متشکل از یازده نفر که اعضا آن بیش از ۱۰ سال سابقه حقوق بشری دارند تشکیل گردید.

اکبری با اشاره به وظیفه دولت در حفظ امنیت جانی دختران این سرزمین در مقاطع تحصیلی و غیر تحصیلی گفت: دولت باید حافظ امنیت مردم باشد و موظف است برای جبران خسارت جانی، مادی و معنوی نیز مسئولیت مدنی خود را در قبال مردم انجام دهد.

اکبری افزود:در این کارگروه مسئولیت مدنی دولت  مورد بررسی قرار گرفت و عنوان شد کسانی که می‌خواهند در مورد این مسمومیت‌ها در استان کرمانشاه طرح دعوی نمایند، می‌توانند از طریق تماس با شماره تماس ۰۹۳۳۲۱۹۴۹۳۰ و یا آدرس ایمیل @jasticforiraniangirls اقدام نمایند.

در ادامه این نشست شهاب تجری عضو کارگروه پیگیری مسمومیت‌های مدارس دخترانه کرمانشاه نیز گفت: تکلیف اصلی دولت ایجاد نظم و امنیت در جامعه است و وقتی ناامنی مکررا ایجاد می‌شود مقصر اصلی دولت است.

وی افزود: راه‌اندازی این کارگروه در جهت حمایت از کسانی است که به نوعی در این حادثه حق آنها نقض شده است و دولت در مظان اتهام است. 

تجری خاطر‌نشان کرد: قصد ما از راه‌اندازی این کارگروه مشخص کردن حقوق و تکالیف دولت است.

وی افزود:حمایت از کسانی که به نوعی متضرر شده‌اند از مصادیق حقوق بشر و مسمومیت آنها فراتر از جنایت است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۹۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان