//
کدخبر: ۳۹۴۷۶۳ //
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

با معضل ورود آرایشگران به حوزه زیبایی روبرو هستیم/ به زودی عمل پیوند مغز استخوان اطفال در کرمانشاه انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با معضل ورود آرایشگران به حوزه زیبایی روبرو هستیم، مردم افراد فاقد مجوز را معرفی کنند.

با معضل ورود آرایشگران به حوزه زیبایی روبرو هستیم/ به زودی عمل پیوند مغز استخوان اطفال در کرمانشاه انجام می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه عصر امروز (۲۱فروردین‌ماه) برگزار شد.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان/ ۷۰ نفر بستری هستند

دکتر قبادی محمدی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش ویژه و ۴ نفر اینتوبه شده‌اند و با دستگاه تنفس می‌کنند.

از ابتدای فروردین پنج بیمار کرونایی در کرمانشاه جانباختند

وی افزود:طی یکسال گذشته روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بی‌سابقه بوده و از اول تا ۲۱ فروردین‌ماه سال‌جاری پنج نفر با فوت قطعی و یازده نفر با فوت محتمل در استان  جانباخته‌اند.

 در تمامی مراکز بهداشتی استان واکسن کرونا تزریق می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام واکسیناسیون برای کسانی که چهار ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته را ضروری دانست و گفت: در تمامی مراکز بهداشتی استان صبح‌ها واکسن رایگان کرونا تزریق می‌شود. 

تمامی‌ افراد با علائم سرماخوردگی مشکوک به کرونا هستند

 به گفته محمدی تمامی‌افراد با علائم سرماخوردگی مشکوک به کرونا هستند و باید رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمایند، همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز موارد بهداشتی را رعایت، و در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمایند.

عادی‌انگاری کرونا تلفات بی‌شماری را درپی خواهد داشت

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: عادی انگاری در جامعه تلفات بیشماری را در پی خواهد داشت، هم استانی‌های عزیز با رعایت اصول بهداشتی از این موضوع پیشگیری نمایند. 

 سال۱۴۰۲ سالی طلایی برای توسعه بهداشت و درمان استان است 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به پروژه‌های در دست اقدام این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ داشت و گفت: امسال سالی طلایی برای توسعه بهداشت و درمان استان خواهد بود و بیشترین پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

  ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید

محمدی گفت: در سال‌جاری مجموعا ۵۰ پروژه با اعتبار ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام استان اضافه کرد: به زودی اورژانس بیمارستان اسلام‌آباد‌غرب،اورژانس‌بیمارستان امام‌خمینی(ره) کرمانشاه، بخش Icu بیمارستان فارابی و بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر افتتاح خواهند شد و بیمارستان سرطان، بیمارستان ثلاث باباجانی، کلینیک تخصصی بیمارستان اسلام‌آباد غرب، بیش از ۳۰ پروژه روستایی، بیش از ۱۰ مرکز بهداشت شهری، اورژانس بیمارستان طالقانی و بخش MRI بیمارستان اسلام‌آباد غرب در سالجاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بسیاری از مشکلات حوزه درمان را مرتفع می‌کند

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع که قرار است در اردیبهشت‌ماه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی شود مهمترین کار در عرصه بهداشت و درمان است که می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه درمان را برطرف نماید.

 به زودی پیوند مغز‌استخوان اطفال در کرمانشاه انجام می‌شود

 وی در ادامه استان کرمانشاه را یکی از استانهای پیشرو در زمینه پیوند مغز استخوان عنوان کرد و گفت: پیش از این فضای مناسبی برای نگهداری از بیماران پیوند مغز استان در کرمانشاه وجود نداشت اما در حال حاضر فضایی با ۱۴ واحد در بیمارستان گلستان در اختیار این بیماران قرار داده شده و با بازدید انجام گرفته از سوی وزارت بهداشت طی هفته‌آینده پیوند مغز استخوان اطفال نیز در این مرکز انجام خواهد شد.

امسال مرکز پیوند قلب در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

دکتر محمدی در مورد راه‌اندازی مرکز پیوند قلب در بیمارستان امام علی(ع) نیز گفت: پیش از این به دلیل نبود پزشک فوق‌تخصص و فلوشیب بازتوانی قلب در استان راه‌اندازی این مرکز امکانپذیر نبود اما در حال حاضر یک نفر جذب شده و امسال مرکز پیوند قلب راه‌اندازی خواهد شد.

با معضل ورود آرایشگران به حوزه زیبایی روبرو هستیم/مردم افراد فاقد مجوز را معرفی کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یکی از معضلات جامعه امروز در حوزه سلامت را  ورود آرایشگران و پزشکان فاقد مجوز در حوزه زیبایی عنوان کرد و گفت: استقبال مردم از عمل‌های زیبایی باعث شده که آرایشگران نیز به این حوزه ورود نمایند هرچند تعداد زیادی از این افراد به دستگاه قضا معرفی شده‌اند اما تا زمانی که مردم با حوزه سلامت همکاری نکنند عملا برخورد با این افراد به صورت صد‌درصدی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 کمبود پزشک عمومی دلیل تعطیلی درمانگاه‌‌های شبانه روزی کرمانشاه در نیمه شب است 

وی در ادامه دلیل تعطیلی درمانگاه‌های شبانه‌روزی کرمانشاه از نیمه شب تا صبح را نیز به دلیل کمبود پزشک عمومی عنوان کرد و گفت: تذکرات لازم به درمانگاه‌‌های شبانه روزی داده شده اما به دلیل کمبود پزشک عمومی این درمانگاه‌ها از انجام کار خود باز مانده‌اند و در صورت جذب پزشک روند کاری خود را به درستی انجام خواهند داد، هرچند در ایام تعطیلات نوروز با تلاش و کار این درمانگاه‌ها تعداد مراجعین به اورژانس بیمارستان‌ها کاهش یافت و بار سنگینی از دوش کادر درمان برداشته شد.

افزایش خودسرانه تعرفه پزشکان تخلف است

محمدی افزایش تعرفه پزشکان در استان را تخلف دانست و گفت: پزشکان متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد. 

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌‌های عزیز میتوانند هر گونه شکایات و درخواست خود را از طریق سامانه ۱۹۰ که از سوی وزارت بهداشت رصد می‌شود با ما در میان بگذارند.

ساخت یک درمانگاه دو هزار متری و طراحی دو درمانگاه سیار در مرز خسروی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در پایان اشاره‌ای هم به ارائه خدمات به زوار اربعین داشت و گفت: سال گذشته با وجود ازدحام بالای زائرین در پایانه مرز خسروی و گرمازدگی یکهزار نفر از زوار هیچ فوتی نداشتیم. امسال درمانگاه دو هزار متری با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان را در پایانه مرزی خسروی خواهیم ساخت و در نظر داریم دو درمانگاه سیار با عایق حرارتی نیز در دو نقطه صفر مرزی طراحی نماییم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان